Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Förslag på Festbuffé mottages

  • sparris78 8 april 2008

    Hej

    Jag och min man fyller snart jämt och ska ha "öppet hus". Som vanligt är det svårt att komma på vad man ska bjuda på. Någon typ av buffé är det tänkt men vad ska den innehålla? Kan någon hjälpa mig med tips? Det får gärna vara enkelt att göra, lite annorlunda och lite speciellt. Både kallt och varmt. Många önskningar är det... :)

    Tack!!

  • ankianka 8 april 2008

    En kall Örtagårdsstek o en Italiensk potatissallad..o/.eller pastasallad goda såser/röror
    vanlig sallad o smör o bröd

  • MatAnders 8 april 2008

    Jag har lite kul Thailänska plock rätter kyckling samt kyckling lever som alla gillar...

  • Glitterfia 8 april 2008

    Exotisk planka går alltid hem. (L) Hade detta när jag fyllde jämnt.
    Kallskuret : Tjälaknul, plommonspäckad karré
    Guldfågelns frysta barbecue kryddade buffalo vingar (bara att värma, stark supergoda)
    potatisgratäng
    Frukter av olika slag,
    ostar och kex.

  • MammaModesty 8 april 2008

    Knuts frestelse


    en annorlunda frestelse men jätte god lätt att göra till många... servera gärna en grönsallad till eller lite ruccola

  • monac 8 april 2008

    skall du ha ett vegetariskt allternativ så har jag jätte smarriga veg.biffar under mina recept!
    lycka till med festen!:D
    /monac.

  • JennyV 8 april 2008

    Kalla skaldjurspajer är lätt att göra och väldigt uppskattat! Pastasallader och potatissallader likaså!

  • sparris78 15 april 2008

    TACK alla för hjälpen!!
    Detta kommer att bli en god "tillställning".
    (Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.