Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Fyrtioårsfest i hyrd lokal på annan ort

  • P0077mhg 3 maj 2009

    Hustrun fyller 40 i sommar. På själva dagen är hon på turné med sin kör. Jag har hyrt en samlingslokal på orten där de befinner sig, och tänker bjuda in hela kören (40 pers.) på fest på kvällen. Problemet är att jag måste ta bilen och åka hemifrån dagen innan, och har alltså inte tillgång till mitt eget kök längre än så. Det finns möjlighet att ställa saker i kylskåp direkt när jag kommer fram, till nästa dag. Det finns ett hyfsat kök i lokalen, och jag har tillgång till det större delen av dagen innan festen börjar.

    Vad ska fixa för käk? Drycker? Och hur mycket....?

  • Glitterfia 5 maj 2009

    Potatissallad eller varför inte kokt färskpotatis som inte alls är så dum nu,
    Sill, kokta ägghalvor med kaviargrädde på. Lax gravad gravlaxsås och varmrökt lax. Romsås,
    kallskuret ex rökt skinka/kassler, helgrilla marinerade kycklingfiléer på en långpanna skiva dem tunnt när de kallnat.
    Guldfågel har några chickenwings barbecue kryddade (supergoda, lite starka) som bara behöver tinas och ev värmas, grönsallad, bröd, smör och ost är enkelt ock vill man och har den tiden kan man laga allt eller köpa färdigt.

    Vad det gäller dryck tycker jag att du bör ha Alkoholfritt, öl, rött och vitt vin.
    Handlar du för mycket kan man faktiskt lämna tillbaka det som inte går åt. Om man ha kvittot kvar.

    Hoppas att allt blir bra och att frugan blir överaskad(Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.