Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

grönsaker till varmrökt lax??

  • marjub 12 september 2008

    Har fått äran att laga mat till ett större sällskap ska servera varmrökt lax med kokt potatis och romsås med vad ska man ha för grönsaker känns som grönsallad är lite tråkigt??

  • carola275 12 september 2008

    Det här är kanske ett jättedåligt tips eftersom jag brukar använda det istället för potatis och sedan vet jag inte riktigt hur det går ihop med romsåsen... Men jättemumsigt till lax blir det!

    En blomkålssallad på sköljda och finfördelade blomkålsbuketter, avocado, rödlök, kidneybönor (eller svarta bönor), citronsaft (ca 1/2 citron på 1/2 blomkål), olivolja, salt och svartpeppar. Det blir en helt underbar sallad. *mums*

  • camillaf14 12 september 2008

    Jag brukar servera varma haricort verts till laxen. Även små babymorötter fungerar till. Vill du kan du ha lite kraftigare grönblad till t ex romansallad.

  • The_mama97mia 12 september 2008

    vitlöksfräst bladspenat, toppad med valnötter

  • carola275 12 september 2008

    raderas...

  • zonale 12 september 2008

    Vitlöksfräst bladspenat med valnötter ska jag lägga på minnet, mama97mia. Här äts ofta lax i olika former.

  • monac 12 september 2008

    Skrivet av mama97mia den 12 sep 2008

    vitlöksfräst bladspenat, toppad med valnötter


    åh vad gott Mia!!!!!(L) blir hungrig!

    Tänkte oxå föreslå spänstiga Haricot verts(Y)
    Lätt förväld broccoli är aldrig fel heller!

  • The_mama97mia 12 september 2008

    Spenat är så gott till varmrökt fisk, bara en enkel spenatstuvning är ju toppen, men det blir lite tårta på tårta om man vill ha romsåsen med. :)

  • Mammamu 12 september 2008

    jag skulle nog ändå föreslå en grönsallad - med sockerärtor och avocado. En krispig sallad gör sig bra till romsås tycker jag ............

  • anluk 12 september 2008

    Gröna ärtor (klassiker). Sedan finns det nya grönsaker i frysdisken från findus, underbart goda!!

    http://www.findus.se/grondeli/index.htm

  • bakakaka 13 september 2008

    Vi har alltid sparris till varmrökt lax.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.