Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

HALLOWEEN....

  • 7201 18 september 2010

    Jag tänker ordna en HALLOWWEN fest för 7 st
    8 åringar....min son har kommit med några bra ideer som Sibyllakorv som fingrar delade med ketchup som blod...
    men vad gör jag mer ????? Tips önskas......
    Dukning..pyntning.....mat om man inte gör monster Hamburgare........{pumpkin}{pumpkin}{pumpkin}

  • soccermum 18 september 2010

    Grön spagetti som äckliga maskar borde kunna funka till de avhuggna fingrarna? (TIPS! skär bort lite i ena änden av korven och sätt dit ett mandelspån som nagel)

    Efterrätt:
    *chokladbollar med grön pyntgelé som ögon och lakritssnören som ben
    *blodiga popcorn (popcorn med röd karamellfärg)
    *blodsprängda ögon muffins, dvs muffins med vit glasyr på samt en nonstop i önskad färg såsom t ex grön, blå eller brun. Måla med smal pensel röd karamellfärg så ögonvitan ser blodsprängd ut när glasyren stelnat helt.

    Grön grodbål:
    1½ liter fruktsoda/sprite/7-Up
    1 liter färdigblandad äppeljuice
    1 flaska (63 cl?) Herrljunga päroncider
    grön karamellfärg
    Frys in gröna gelégrodor och häll i bålen precis innan servering

    Dekoration behöver du nog inte oroa dej för, affärerna brukar digna av pynt :) Lycka till!

  • anluk 18 september 2010

    Här har jag sparat lite halloweenrecept.

    http://www.matklubben.se/matklubben/anluk/kokbok/?id=1135522

  • soccermum 18 september 2010

    Skrivet av anluk den 18 sep 2010

    Här har jag sparat lite halloweenrecept.

    http://www.matklubben.se/matklubben/anluk/kokbok/?id=1135522


    (Y)

  • sikaal 18 september 2010

    Vill du ha billig dekoration, så ta vanliga vita servetter. Du får spöken om du "duttar" ögon med märkpenna eller klipper ut svarta "ögonbitar" och klistrar på, nyp sedan i mitten, träd i en tråd och spöket är klart att hänga upp. {ghost}

  • elleave 18 september 2010

    Har ett dokument i datorn där jag skrivit in bra tips, så jag bara klistrar in det här :)


    Spindlar
    Ta en vanlig vetedeg och baka ut som spindlar med 8 ben.
    Råttor
    Gjorde vi av negerbullar som vi satte dit svans och öron på (godisremm och nonstop)
    Spökbananer
    Frys bananhalvor (de har en naturlig spökform) med pinnar i (för att hålla i). Måla dit ögon med smält blockchoklad
    Benknotor och larver
    Servera kycklinglår och ris

    Grodslem
    Gör en sats gelè och färga den grön, stoppa i gröna godisgrodor innan gelen har stelnat helt.
    Blodglass
    Servera jordgubbsglass.
    Häxäpplen
    Doppa äpple i smält blockchoklad. Sätt dit nonstop som ögon och godisremmar som mun och hår. Till hatt använder man en upp och ned vänd glasstrut.
    Pumpabakelse
    Dela en rulltårta i skivor. Spritsa på lite vispgrädde och lägg på en persikohalva. Skär till trekantiga bitar till ögon och näsa samt en "taggig"mun av tex cockteilkörsbär eller annan frukt.
    Dödskallar
    Dekorera päronhalvor med smält blockchoklad

    Häll karamellfärg i läsken
    Köp svart pasta ( gjord med bläckfisk)
    Häll grön karamellfärg i mjölk
    Stekta äpplen med gele maskar i.
    Ta nudlar och färga dem röda
    Drick pressad blodapelsin
    Gör "ishand" till Halloweenbålet! (Frys in vatten i en oanvänd latexhandske, som du knyter ihop med)
    Klä ut dig och bjud på läskig middag och snacks, som t.ex mjäll=socker, torkade pupiller=russin m.m
    Gör potatismos med grön karamellfärg i.
    Gör en chili con carne, lägg i lite skämtsaker såsom:hundbajs, avsågade fingrar, spindlar, skalbaggar...pass på så ingen sätter i halsen bara
    Skala" Vindruvor och lägg i bål m.m Ser ut som ögon
    Ha vanliga choklad mufins ta glasyr och stopa en smartis i mitten
    Doppa godissockerbitar i röd karamellfärg . Det blir härliga blodklumpar
    Ta colasnören och dopa i grön karamelfärg då blir dom gröna ocj jätte häftiga

  • safir74 18 september 2010

    Kolla även i denna tråd

    http://www.matklubben.se/matprat/fest_och_broellop_12/halloween_tips__5441.html

  • boz1965 18 september 2010

    Ha i röd hushållsfärg i dressingen och skippa chilipastan så blir det här perfekt för ungarna. Du kan också ha i svart hushållsfärg (finns på Borgeby kryddgårds hemsida) och säga till ungarna att det är dressing gjord på vampyrblod :D

    Häxburgare
    Hamburgerdressing med tryck

  • KimOfDrac 18 september 2010

    Halloweencupcakes

    Sen är ett tips till drickan att köpa Berra Bus blåbärsläsk och lägga i en gelémask i glaset (finns i lösgodiset)

  • 123Linnea 18 september 2010

    Mycket läskigt kan göras av mandelmassa - larver, spindlar osv

  • piabach 19 september 2010

    Jag hittade i en tidning ett tips på att man kan servera chokladkräm i "hundbajspåsar"..såg ganska festligt ut :)

  • boz1965 19 september 2010

    Skrivet av piabach den 19 sep 2010

    Jag hittade i en tidning ett tips på att man kan servera chokladkräm i "hundbajspåsar"..såg ganska festligt ut :)


    Kanonidé! Att jag inte har tänkt på det själv... :DD
    Fast då hade jag nog valt kokt chokladpudding som har fastare konsistens och spritsat riktigt härliga "lortar" direkt i påsen. :)

  • JennyMariaBrandstrom 5 oktober 2010

    Det här är en nyttig höjdare från min barndoms häx- och spökfester Flugsvampar! Ja, inte riktiga flugsvampar då utan gjorda av ett kokt ägg som fot, en urgöpt tomat som hatt med mysiga slämiga prickar av majonäs!
    Själv gjör jag spök marschmallows genom att smälta lite choklad och måla ögon och mun på en bit som sedan micras i 10 sek tills den blivit ungifär dubbelt så stor. Ungarna gillar att titta på genom ugnsluckan.

  • smeand 5 oktober 2010

    När är det halloween? Har för mig att det brukar vara en torsdag i oktober...

  • soccermum 5 oktober 2010

    Halloween är alltid den sista oktober oavsett dag. I år infaller 31 okt en söndag och tack o lov helgen innan alla helgonahelgen.
    Jag tycker inte om när de två krockar och sammanfaller samma helg (N)

  • TrippTrick 5 oktober 2010

    Gör potatismos, på vanliga potatisar eller pulvermos, och färga med grön karamellfärg och kalla det för snor, chokladbollar med rödkaramell färg kan lätt "misstas" för råa köttbullar {ghost}

  • 7201 10 oktober 2010

    puff

  • chrisq 11 oktober 2010

    (Y) vi är ca 40 pers som ska dra på stan på halloween o sen vid 23 snåret dra hem här hjälp med lite smått vi kan ha i matväg som går snabbt o kan va förberett innan då vi redan beställt bord på restaurang behövs inte så mycket mat men en del som suger har en del klart redan men vill gärna ha tips på mer

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.