Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Halloween tips !!!!

  • Norrskenet 30 september 2008

    min dotter som blir 9 år ska ha halloween fest.alla kommer att vara utklädda.
    alla tips och ideer är varmt välkommande :D
    tack på förhand

  • Disen 30 september 2008

    Hä kommer lite småtps. Halloween går ju i svart och orange.
    Duka med uppklippt svart sopsäck. Urholkade pumpor som värmeljus. Svarta eller oranga servetter och tallrikar. Mycket spindlar och kryp. I vissa leksaksaffärer går det att få tag på spindelnät.

    Om du bjuder på spagetti och köttfärssås, så färga spagettin grön eller röd med karamellfärg.
    Blir det korv och mos så färga moset. Det ska vara mycket ketchup till.

    Likaså färga popcorn och ev bål.
    Köp småspindlar och frys i iskuberna så får dom djur i drickan. OBS! ( inte för små djur så dom sätter dom i halsen)

    Lycka till!

  • anluk 30 september 2008

    Här finns en del recept om du söker på halloween i sökalternativet.

  • softis 30 september 2008

    dela prinskorvar i 2,stek på dom lite å lägg i skål m mycket ketchup på(avklippta fingrar),spindelmuffins,köp eller baka muffins köp lakritssnören å sätt dit 8 ben å ögon i varje muffins,dekorera med spindelväv å spindlar å kryp,skär ut pumpor,finns även små pumpor som ä bra till stearinljus(svarta el orange givetvis),sist så tog jag en diskhanske å fyllde m vatten,hällde i röd karamell färg å in i frysen(blodig hand),la den i bålen.Köp el gör egen spöktårta.Å givetvis som dom andra sa,färga spaghetti å popcorn.Sätt på "skräckfilmsmusik" i bakgrunden.Får du tag på kosyreis ä ju d perfekt till bålen för läskigare stämning.Finns massor,sök på halloween på google,kommer upp ett å annat.Lycka till(Y)

  • Norrskenet 1 oktober 2008

    tack så mycket för tipsen :D

  • PillaL 1 oktober 2008

    Avhuggna händer till bålet ! Latexhandskar (genomskinliga gummihandskar) fyll med vatten och karamellfärg (röd , grön, ja vilken färg man vill !) knyt ihop handskarna och frys in. Lägg dem sedan som de är i bålen. Väldigt populärt bland barnen....:D

  • nettans 1 oktober 2008

    Finns hur mycket som helst bara att leta... Här har du en länk du kan kolla in...
    http://www.festfixarna.com/halloween/halloweenmat.asp

  • nettans 1 oktober 2008

    Dem här är supergoda... Ska inte stå för länga bara...
    http://www.tasteline.se/recept/Drakogon_poppers

  • Norrskenet 1 oktober 2008

    wow :D tack för alla tips nu(Y)

  • The_mama97mia 24 oktober 2009

    På förekommen anledning puffar jag den här tråden också, inför stundande halloween partyn....

  • safir74 24 oktober 2009

    Denna sida är kanon. Förra året gjorde jag Ögonmuffins, Blodbål samt Spindeltårta. Blodbålen gjorde jag dock med bara saft ,(BOB mixx jordgubb/smultron/kiwismak), fruktsoda samt öste i outspädd svartvinbärssaft som la sig som en "blodpöl" i botten....Läckert(Y):p Frös in små plastflugor i istärningslådan och hade i det sen.

    http://www.ungafakta.se/pyssel/halloween/

    Sen gjorde jag pepparkaksspöken med glasyr på . Skar ut spöken efter en mall för fri hand. Finns dock att köpa numera pepparkaksform i form av spöke. Använde mig av ett recept härifrån matklubben :

    Mjuka pepparkaksänglar

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.