Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hamburgare på 40 års fest

  • simone71 24 juni 2011

    Alltså kan man ha det ? låter lite billigt kanske men har inte den saftigaste ekonomin.
    Vad skulle man kunna ha till annars om man utesluter strips? tar för lång tid att göra strips åt alla & alla får det i så fall inte samtidigt.

  • boz1965 24 juni 2011

    Istället för att köpa färdiga burgare kan du ju lyxa till det lite och göra egna burgare. Både godare och nyttigare utan e-nummer.

    Receptet nedan funkar fint året runt, anledningen att de heter "häxburgare" är att det var halloween i faggorna när jag lade in receptet. Man behöver inte direkt några andra tillbehör till den, men om du absolut vill ha nåt mer så föreslår jag en god grönsallad med en skvätt vinägrett på äppelcidervinäger. Servera isf vinägretten a-part så att inte salladen vissnar och blir tråkig innan den ska serveras.

    Häxburgare

  • The_mama97mia 25 juni 2011

    Hamburgare är väl jättegott och lite annorlunda att bjuda på! Godast är ju om du kan grilla dom...
    Istället för strips - kör klyftpotatis i ugn?

    Lite olika såser till - hamburgerdressing är ju gott men typ tzatziki är inte fel heller.

    Vi grillade hamburgare (Sköllerstas...) i torsdags, med köpte hamburgerbröd från Netto, o sen ställde jag fram så alla fick mecka ihop sin egen. Uppskattat.

  • redd 25 juni 2011

    Köpta = BIG NoNo!!

    Egentillverkade funkar bra. forma dom i förväg och frys dom med bakplåtspapper imellan. Ren delikatess =) Dessutom kan du ha olika sorter, bara kött, chili osv.

  • jas65 25 juni 2011

    Rätt ok faktisk med hamburgare passa på att ha en mängd av grönsaker och rotfrukter såsom rödlök och gullök så de får lägga på sin hamburgare samt egen hamburgar dressing och bjud på Rootbear. Lycka till och gör hamburgarna själv.

    Mvh
    Höfta på med allt till hamburgarna men glöm inte att det inte får finna en gnutta griskött i dem för då är det nått annat.
    Anders

  • simone71 25 juni 2011

    Skrivet av jas65 den 25 jun 2011

    Rätt ok faktisk med hamburgare passa på att ha en mängd av grönsaker och rotfrukter såsom rödlök och gullök så de får lägga på sin hamburgare samt egen hamburgar dressing och bjud på Rootbear. Lycka till och gör hamburgarna själv.

    Mvh
    Höfta på med allt till hamburgarna men glöm inte att det inte får finna en gnutta griskött i dem för då är det nått annat.
    Anders


    Vadär Rootbear för nåt?

  • boz1965 25 juni 2011

    Skrivet av simone71 den 25 jun 2011

    ...Vadär Rootbear för nåt?


    Rootbeer är en typiskt amerikansk läsk som påminner lite om Ginger Ale fast med mer (mycket mer) socker. Finns oftast i butikens specialsortiment. På CG här i stan står den tillsammans med Cherry Coke, Vanilla Coke och Mountain Dew. De har oftast bara ett litet fåtal burkar hemma. Vill man ha lite större mängder får man beställa i förväg.

    Här är förresten ett recept på en hamburgerdressing som iaf jag tycker är mycket god:

    Hamburgerdressing med tryck

  • The_mama97mia 25 juni 2011

    Ang köpta hamburgare - jag föredrar egna. Men köpter ibland på Sköllersta - Lithells/Atria
    och dom är perfekt att lägga på grillen, frusna då.
    100% nötkött men dyrare än om du gör det själv, dock har dessa formen. Jag penslar med glaze eller olja o det blir kanoners.
    Bara för att ungarna föredrar det.

  • LinneaThornberg 26 juni 2011

    helt okej med hamburgare, men lägg då tid på att göra egna. man kan ju alltid servera burgarna med en färskpotatissallad, pastasallad, vanlig potatissallad eller som dom är.

  • zudette 26 juni 2011

    Grilla burgarna isåfall - då blir det en lite annorlunda smak och det kan funka med köpta. Satsa på olika tillbehör sallad, olika såser, lök, ost.... sätt sprätt på fantasin! - Hamburgare är väl ALDRIG fel ;) Sen vet jag inte om det direkt ekonomiskt???? - om du köper färdiga eller gör själv alla tillbehör och kanske dryck!??? Är det ett sommarkalas så kan det funka lika bra med en ordentlig sallad och t ex en ostpaj till som gör det hela lite mer matigt.... Vad som är mest ekonomiskt är jag inte rätt man att svara på! Det är gästerna som är den viktigaste ingrediensen på festen - inte maten! För det inte sagt att det inte känns viktigt men köpta hamburgare som man pimpar med kuliga tillbehör kan vara minst lite rätt som oxfilé. GRATTIS!

  • MosterNettan 26 juni 2011

    Jag skulle bli jätteglad om jag blev bjuden på hamburgare på kalas. Du har fått många bra tips och här kommer ett till. Cole slaw skulle jag vilja ha som tillbehör. Finns många bra recept här på sidan.

    Lycka till med festen! :)

  • MosterNettan 26 juni 2011

    Skrivet av redd den 25 jun 2011

    Köpta = BIG NoNo!!

    Egentillverkade funkar bra. forma dom i förväg och frys dom med bakplåtspapper imellan. Ren delikatess =) Dessutom kan du ha olika sorter, bara kött, chili osv.


    Big NoNo...
    Upp till var och en tycker jag. Skulle naturligtvis föredra hemgjorda, men är det många gäster så kanske det tar för mycket tid. Det kanske bjuds på mer än en burgare...

  • wildlife 26 juni 2011

    Har hittat en kanonsida med en massa läckra recept på burgare och dressingar... {eat}

    http://www.hamburgare.org/kategorier/burgare/

  • redd 26 juni 2011

    Skrivet av MosterNettan den 26 jun 2011

    Skrivet av redd den 25 jun 2011

    Köpta = BIG NoNo!!

    Egentillverkade funkar bra. forma dom i förväg och frys dom med bakplåtspapper imellan. Ren delikatess =) Dessutom kan du ha olika sorter, bara kött, chili osv.


    Big NoNo...
    Upp till var och en tycker jag. Skulle naturligtvis föredra hemgjorda, men är det många gäster så kanske det tar för mycket tid. Det kanske bjuds på mer än en burgare...


    Nja.. Köpta hamburgare känns faktiskt riktigt fattigt tycker jag. Möjligen som nattkäk när alla är druckna med inte annars.

    Tar ju trots allt bara någon minut per burgare att göra egna och det tycker jag man skall ta och göra.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.