Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hemlig Grabbkväll

  • Majainorr 21 februari 2010

    Skrivet av boz1965 den 21 feb 2010

    Skrivet av Majainorr den 21 feb 2010

    Snacks = ost- och korvbricka brukar vara uppskattat. Men det är klart är det grabbkväll - skiva upp några ringar falukorv som vi gör här uppe i Norrland! Alltid uppskattat! :p


    Får kanske lägga till detta i min drinkbok:

    Norrländsk cocktail: 1 plastmugg med HB dekorerat med en falukorvsskiva på kanten. (Y)(Y):D(Y)(Y)


    Nu börjar det likna nåt...

  • Gnurf 21 februari 2010

    Pajala Sunrise heter den drinken Bozze...en gammal klassiker...(L)

    Skrivet av boz1965 den 21 feb 2010

    Skrivet av Majainorr den 21 feb 2010

    Snacks = ost- och korvbricka brukar vara uppskattat. Men det är klart är det grabbkväll - skiva upp några ringar falukorv som vi gör här uppe i Norrland! Alltid uppskattat! :p


    Får kanske lägga till detta i min drinkbok:

    Norrländsk cocktail: 1 plastmugg med HB dekorerat med en falukorvsskiva på kanten. (Y)(Y):D(Y)(Y)

  • Gnurf 21 februari 2010

    Det här är min kusin Pentti som smuttar lite på fördrinken på min förra grabbkväll (Y) Så fördrinken får Ni inte glömma...:)

    http://www.youtube.com/watch?v=Exxwrob92qE

  • boz1965 21 februari 2010

    Skrivet av Gnurf den 21 feb 2010

    Det här är min kusin Pentti som smuttar lite på fördrinken på min förra grabbkväll (Y) Så fördrinken får Ni inte glömma...:)

    http://www.youtube.com/watch?v=Exxwrob92qE


    Hyvvä! :D

    Undrar bara hur lång tid det tog innan han var på väg till akuten för magpumpning...

  • Jilliii 22 februari 2010

    nu e trippen till bolaget iallafall avklarat, och inslaget..

    Det blev öl, cider, likör 43, o saoruz (stavas?) apple

    får köpa blanddricka. så får han ta det han känner för

  • Jilliii 23 februari 2010

    Jag kan verkligen inte bestämma mig.. lutar starkt åt hamburgare.. jag vill ha allt så perfekt som möjligt...

    Vad har man egentligen till hamburgarna? nån som har något alldeles extra?

  • Majainorr 23 februari 2010

    Brukar för det mesta använda lök, cheddarost och gurksallad. Fler tips någon?

  • Erajscha 23 februari 2010

    Räksallad är ju en klassiker, rostad lök, gurkmajonäs och coleslaw är andra "klassiska" tillbehör.

  • siggemums 23 februari 2010

    Klyftpotatis är gott till hamburgare.

  • boz1965 23 februari 2010

    Ett litet drinkrecept till grabbarna:

    Bäverhojt:

    20 cl Hembränt

    Serveras i konservburk.
    De som inte förstår sig på finessen med smaksättare sköljer ur burken först för att få bort de mögliga tomatresterna.

  • boz1965 23 februari 2010

    Skrivet av Jilliii den 22 feb 2010

    nu e trippen till bolaget iallafall avklarat, och inslaget..

    Det blev öl, cider, likör 43, o saoruz (stavas?) apple

    får köpa blanddricka. så får han ta det han känner för


    Bara tjejdricka? Nåja det ska vara ölen i så fall såvida det inte är Corona eller nåt annat blask. :)

    Ge grabbarna en dunk HB så lovar jag att de kommer att få den bästa kväll de aldrig minns.

  • jimboz 23 februari 2010

    Likör 43 är gott med mjölk..jag tror damen vill behålla maken nykter ..Lika bra det(Y) Kasta ut grabbarna innan dom blir för odrägliga, haffa maken sätt på raffet och dra på en George Michael låt ..Se till att maken kan sjunga Careless whisper utantill innan han får komma in i halmet igen..(Y)

  • boz1965 23 februari 2010

    George Michael? Är du galen? Då blir man ju impotent direkt...

  • jimboz 23 februari 2010

    Okay ta nån Gun´s n Roses då :)

    Eller en Israelisk folkvisa, visst ja han skulle ju va vaken :Z

  • RivenGurka 24 februari 2010

    Är det ingen som tänkt nämna chilinötter? :o
    Musik: Finntroll och Violent Work Of Art
    (http://sv.wikipedia.org/wiki/Finntroll)
    (http://sv.wikipedia.org/wiki/Violent_Work_Of_Art)

  • Gnurf 24 februari 2010

    Bröd.

    Skrivet av Jilliii den 23 feb 2010

    Jag kan verkligen inte bestämma mig.. lutar starkt åt hamburgare.. jag vill ha allt så perfekt som möjligt...

    Vad har man egentligen till hamburgarna? nån som har något alldeles extra?

  • boz1965 24 februari 2010

    Skrivet av Jilliii den 23 feb 2010

    Jag kan verkligen inte bestämma mig.. lutar starkt åt hamburgare.. jag vill ha allt så perfekt som möjligt...

    Vad har man egentligen till hamburgarna? nån som har något alldeles extra?


    Häxburgare
    Hamburgerdressing med tryck

  • MatAnders 24 februari 2010

    Gör en god hamburger dresseng med majonäs,pepparotvisp och creme fraish då blir den lite som på burger king :)

  • Jilliii 24 februari 2010

    Skrivet av jimboz den 23 feb 2010

    Likör 43 är gott med mjölk..jag tror damen vill behålla maken nykter ..Lika bra det(Y) Kasta ut grabbarna innan dom blir för odrägliga, haffa maken sätt på raffet och dra på en George Michael låt ..Se till att maken kan sjunga Careless whisper utantill innan han får komma in i halmet igen..(Y)




    haha det e sant att jag vill ha honom sånär nykter...
    han gillar sött helt enkelt- för att svara en annan..
    själv dricker jag inte alkohol överhuvud taget- så jag har ingen aning om hur nånting smakar.. jag bara ringde runt samt mindes vad han brukar dricka o köpte det, o lite till..

    jag unviker nog att få honom att sjunga, en kråja kraxar vackrare.. hah adet ska ju inte få mig avtänd.. hahahahahaha

    men mjölk skrivs upp på shoppinglistan...
    försökte föresten smyga med att börja handla igår, då han var med.. gick inge vidare- för han ville ju veta varför jag plötsligt hade en papperskasse o vandrade runt själv inne affärn..
    o varför han inte fick titta i den.. men men.. hellre att han e nyfiken, än att jag behöver bära allt själv då det e han som har bilen...

  • epique 24 februari 2010

    Jag har ett recept på Chilicheese,smakar nästintill som de små goda rackarna man kan få på snabbmatsrestaurangerna.Servera dem tillsammans med hamburgare eller bara med en kall öl till,mums!

    De går även att förbereda.Bara fylla chilin och vispa ihop frityrsmeten innan.
    Fritera är inte så krångligt som många tror heller,går väldigt fort och är enkelt. :)

    Schyssta snacks i alla fall! ^^

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.