Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

HJÄLP - Bröllopsmeny

  • 564179 5 juni 2007

    Hej! Min dotter skall gifta sig, och jag har lovat att göra det mesta av maten själv. Ca 60 personer. Jag har redan varmrätten klar (dubbelmarinerad kall helstekt fläskfilé, med potatisgratäng och rödvinssky), men har inte förrätten färdig. Är tacksam för tips på något som går att förbereda helst dagen innan.

  • 13 juni 2007

    Hej!
    Laxrullar med tunnbröd är ett gott alternativ tycker jag!
    Tunna skivor gravad eller rökt lax med pepparrot, majonäs och lite grädde (Smaka dig fram till bra blandning)
    Lägg ut på mjukt tunnbröd, rulla ihop till en "rulltårta

    Lägg i frysen och ta frm på morgonen det ska ätas, skär i sneda skivor och garnera med tomat, dill gurka eller annat gott.
    Variera rullen med vad du har t.ex skagen röra och extra räkor i blir också gott:)

    Jag ska göra något liknande men med rökt kött i eftersom vi har lax till huvudrätten..

    Ha ett kul kalas!!

  • verlden 1 juli 2007

    Gravad eller rökt lax som läggs som "rosor" på tallriken med en god sås & något grönt. Kanske en dillvippa i rosen. Lägg såsen som en "klick" på tallriken
    Tips på sås tex: senapssås, limesås eller hovmästarsås, eller efter egen smak

    Lena

  • 9 september 2007

    Lägg avokado och mango i bitar på tallriken. Toppa med räkor/kräftstjärtar. Ringla över en dressing gjord av ½ dl sweet chilisås, jos från ½ citron, 1 msk olivolja och 2 msk hackad koriander.

    Linda bacon runt en bit chevré, som du sedan gratinerar i ugnen. Servera på några blandade salladsblad.

    En toast är aldrig fel.

  • Jessika 10 september 2007

    "Skink och melonblomma" är min stående förrätt när det ska se lite extra ut. Ta olika sorters melon till ringen och till det som läggs i mitten så ser det ännu festligare ut.

    Enkelt och snabbt att göra. Receptet finns här på sajten.

  • 564179 9 november 2007

    Tack alla för bra tips.
    Resultatet blev mycket lyckat och omtyckt, och jag kunde förbereda väldigt mycket.
    Förrätt:
    Serranoskinka med myntamarinerad galia-& candalupemelon & gurka. Serverad med lättsaltade oststänger.
    Varmrätt:
    Dubbelmarinerad helstekt fläskfile med basilika- & tomatvinegrett. Potatisgratäng, rödvinssky och haricot vertes. Grönsallad ( olika sallader, gula och röda cocktailtomater, gurka, majs och fetaost)
    Dessert:
    Lingonparfait med lingon-cognacsås och rullrån med chokladkräm.
    Brudparet var också strålande vackra, så jag är mer än nöjd och glad.

  • ThomasP 9 november 2007

    Tunnbrödkorg med skagenröra. Tunnbrödskorg kan man göra själv.// Mvh Thomas

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.