Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hjälp! Jag ska gifta mig!

  • Okänd 15 mars 2008

    (Y)VARMT OCH STORT GRATTIS(Y)

  • irrevirre 15 mars 2008

    Stort Grattis! Ha ett underbart liv tillsammans!

    Kall buffé tycker jag låter som ett utmärkt förslag.
    När vi gifte oss samlades mina föräldrar och några vänner i ett skolkök dagen innan och förberedde buffémat. På DAGEN hade de hyrt in en kokerska som fixade resten. Värmde det som skulle värmas, såg till att faten var fulla under middagen osv. Vi hade 170 gäster inkl. barn.

    Lycka till!

  • The_mama97mia 15 mars 2008

    Skrivet av anncharlotte46 den 14 mar 2008

    Hej!

    Ja du jag har ett bra recept som jag hade på min 60-årsfest.

    Enkelt och omtyckt av alla.
    Fläskfilè ca 2 kg.
    gnides in med mexikansk grillkrydda.steks i ugn eller i stekpanna.
    Gör en marinad på:
    2msk.salt
    1tsk svartpeppar
    2dl balsamvinäger
    5dl.vatten
    2dl.god olja (jag hade olivolja med citronsmak)
    3pressade vitlöksklyftor
    1 dl.finhackad gul lök
    2 dl. finhackad persilja
    1 1/2 dl. kapris
    bara att röra ihop allt,lägg sen den varma stekta filèn i denna marinaden,vänd filén ett par ggr.
    låt ligga i 1-2 dagar.
    Ta upp fillèn skär i skivor häll marinaden över.
    Till detta hade jag potatisgratäng och potatissallad.Och en god sallad.

    Skriv gärna om du undrar över ngt. Lycka till !
    / Ingela


    Det där lät ju suveränt! Kan du inte lägga in det bland dina recept???? *ler*

  • Nettie 15 mars 2008

    (Y)(L)Stort grattis och Lycka Till(L)(Y)

  • pingu 15 mars 2008

    Åh vad roligt! Stort grattis till er båda:)

    När jag och maken gifte oss så var vår ursprungliga plan att ha grillbuffé och låna in ett par ansvarsfulla tonåringar att sköta grillarna.

    Potatissallad, coleslaw, sallad och bröd går ju utmärkt att förbereda innan och köttet läggs ju med fördel i marinad dagen före. Det grillade varieras lätt om man så vill ex med kycklingspett, fläskkött, lax, hamburgare och korv.

    Så hade det blivit om inte mina föräldrar gärna stått för catering:)

    Lycka till med allt!

  • Glitterfia 16 mars 2008

    Grattis till det stundande bröllopet:)

    Mitt tips är att bjuda på en exotisk planka. Jag bjöd på det när jag fyllde 40 vi var 45 pers.
    Detta hade jag
    Kallskuret kött (tjälaknul och plommonspäckad karré)
    Potatisgratäng / går att ta potatissallad om man inte har möjlighet att värma.
    Guldfågeln barbequekryddade chicken wings, bara att tina och ev värma (starka, poppis)
    smör, olika kex, brieost, hushållsost, ädelost, myrstacksost (gick som smör).
    Frukt: Physalis, vindruvor, päron, melon, kiwi,apelsin
    Kaffe och en chokladbit (bounty)

    Då serverar man förrätt, varmrätt och efterrätt i ett. Skrev även upp hur mycket det gick på ett ungefär ifall det skulle vara av intresse för dig..... Vill du veta mer hör av dig
    Men det är ju klart en bröllopstårta är ju inte fel=)

  • Beccis 18 mars 2008

    :D(Y)
    Tack än en gång för alla goda förslag. Någon av er föreslog en grillbuffé och jag visste genast att det skulle passa oss perfekt. Och eftersom ni varit så gulliga en gång, testar jag ert tålamod med mig än en gång och frågar vad jag ska ha på denna buffé! Jag menar, kött och kyckling och korv i alla varianter vet jag ju och potatissallad och pastasallad, men allt det där andra goda som förgyller hela buffén, som fetaost, oliver, majskolvar osv. Har ni några andra förslag? Jag är er djupt tacksam, redan har min stressnivå sänkts avsevärt.
    Kram Beccis

  • Somalia-girl 18 mars 2008

    Grattis!! Jag skulle nog göra lätta tårtor med små bitar till alla och efter kan man skära bananskivor och äppelskivor sen lägga andra frukter så som man vill, alltså fruktsallad. Man kanske också skulle kunna skoja och göra chokladbollar och forma dom som som bajs det är väl kul att luras :D

  • Lis67 18 mars 2008

    Min käraste bästis Beccis!! Oroa dig inte mer för maten, 7 o 8 de maj e ja bara din, sätt mig i arbete!!(Y) Grillbuffe låter perfekt. Jag fixar ny bakade baguetter till lördagen. Jag kan grilla en hel gris om du vill............. bara du tar det lite lugnt! Du ska ju palla Bröllopsnatten(L) Kram på dig!!

  • tezze 18 mars 2008

    hejsan jag gifte mig i augusti och hade en buffe som fanns med i allt om mat och detta blev kanon.
    våran buffe bestod av bergisbaguetter med ost
    tomatsallas med lök och fransk dressning
    grönsallad med marinerad zuccini
    klar potatissallad med bacon och hasselnötter
    pastrami och rostbiff med picklade grönsaker
    faijitakryddad pastasallad med kyckling
    dessertostar
    jordgubbs- och hallonglasstårta.

    vi hade 50gäster och det var 2-4st som fixade maten. skall tilläggas att vi hade våfflor till tilltugg till fördrinken. låter säkert konstigt men då jag ville ha lite hjärttema så blev det våfflor då det blir små hjärtan när man delar en hel våffla.
    om du vill så kan jag skanna in bilder och recept. maten gick på ca 4000kr förresten

  • Beccis 19 mars 2008

    :)
    Hej tezze och tack för förslagen. Där fanns flera rätter som lät gott, kan du på nåt sätt förmedla dem till mig vore jag tacksam!
    Kram
    Beccis

  • tezze 20 mars 2008

    jag kan scanna av tidningen om du vill? men då måste jag nog ha en mail adress.

  • ingela_e 24 mars 2008

    Hej på dej!
    Grattis till det stundande bröllopet!
    Själv gifte vi oss i juli förra året.
    Vi hade precis köpt hus så det blev lite budget över det hela.
    Men samtidigt helt underbart.(Y)
    Vi köpte färdig kall buffe från vår lokala ica butik i byn.
    Ska man ha fest hemma är det mycket jobb som man inte tänker på.
    Det är ju ens livs största dag och man vill ju njuta lite också.
    Vin och sprit inhandlades i tyskland, klänningen köpte jag online från Kina för 1200kr.
    Jag sålde en massa oanvända guldsmycken och smälte ner för att sen designa min egen vigselring. Festhäften gjorde jag själv hemma vid datorn och tryckte ut.
    Allt som allt gick vårt bröllop på 15.000kr, då är mat, dryck, kläder&skor till oss båda, blommor och ringar inkluderat.
    Hör av dej om du behöver tips eller har idetorka:)
    Ingel@

  • celice 24 mars 2008

    (L)(L)(L):D Grattis och lycka till med det stundade bröllopet. :D:D

  • tezze 25 mars 2008

    nu har jag skrivit några av recepten vi hade på vår bröllopsfest. det vår tårta är det bara som fattas. skall kompletera med det sedan. Men denna buffe tycker jag var kanon. som sagt 3-4 personer var det som fixade maten och den kostade 3000kr inhandlat på city gross.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.