Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hjälp med Thanks giving recept! Pumpapaj, vilken är rätt????

  • asamariah 5 april 2012

    Hej,

    Imorgon ska vi ha en Thanks giving middag här med några vänner, visst är det helt skevt med tanke på att det är påsk, men vi var sugna på att testa de där recepten man ser i tv-serier.

    MEN, när jag söker på pumpapaj blir jag helt förvirrad. Ena stunden är den en efterrätt som serveras med grädde, sen finns det också recept som är mer som en matpaj med lök och så. Vilken är rätt? Är det nån som smakat den som är mer som en matpaj? Tänkte nämligen göra en pecannötspaj till efterrätt och då känns det lite overkill att ha en söt pumpapaj också.

    Sen är jag tacksam för alla tips med goda recept ni har, det är svårt att sålla när man googlar, mycket låter inte så vidare gott (typ potatismos med maschmallows på ;) )

    MYCKET tacksam för svar!

  • boz1965 5 april 2012

    Det råder lite olika meningar huruvida det är en huvudrätt eller en dessert.

    Kolla in den här tråden och bestäm själv:
    http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20081126093055AAxsaTw

    Lycka till i köket! :)

  • asamariah 5 april 2012

    Svårt att avgöra. Jag förstår ju att när man tillagar den med vaniljsocker och så och har grädde till att det är en efterrätt, men jag undrar om den med lök och ibland bacon liksom är samma som de äter i USA. Sen vill jag gärna veta om den matigare är god, för jag lagar den egentligen helst så då jag har en efterrätt.

  • Bullemor 5 april 2012

    När jag varit på Thanksgiving middag hos amerikanska vänner så har alltid deras pumpa-paj (pumpkin pie) varit till efterätt och med smak av pepparkaka.
    Det är dock inte alla som tycker om konsistensen så har du redan tänkt ha Pecannötspaj till efterätt så gör en "matpaj" av pumpan vettja.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.