Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hjälp! Saknar idéer till buffé...

  • Charlotte_E 7 april 2010

    Jag ska ha en studentskiva nu i vår och har INGEN aning om vad jag ska bjuda!

    Jag är säker på att jag ska ha någon typ av buffé men har ingen aning om vad som kan passa att servera.

    Tyvärr går skaldjur bort då jag har två mycket allergiska vänner. Dessutom har jag några mycket yngre släktingar som är VÄLDIGT kräsna med maten, äter inte svamp eller fisk m.m..... Sådant som de flesta unga barn inte äter....

    Någon som har förslag? :D
    Vore väldigt tacksam för minsta lilla tips! {cute}

  • mattjejen 7 april 2010

    Hejsan!

    Jag har både konfirmation å student veckorna efter varann i vår, så det blir mkt att planera :)
    Min dotter vill ha smörgåstårta på studenten å min son som konfirmeras vill ha buffé... Kolla gärna in den här tråden, där finns det tips till buffé.
    Ha lite olika rätter, tex varmrökt lax, olika kalla marinerade kötträtter, kalla pajer, sallad, potatis- lr pasta sallad, bröd, ost mm, på buffébordet så kommer alla hitta nåt dom gillar{eat}

    Lycka till å ha en riktigt rolig student!

    http://www.matklubben.se/matprat/fest_och_broellop_12/konfirmation_i_april_50_personer__9478.html

  • jimboz 7 april 2010

    Det kanske låter som ett skämt , men jag köpte ett paket med kycklingklubbor igår (utan låret) Det lockade fram Urtidsmänniskan i mig när jag satt och glufsade..Grabbar är ju lite Dino och vill tugga maten så lägg ett gäng med klubbor åt grabbarna och sallad åt brudarna så blir det bra
    :)

  • redd 7 april 2010

    Ett par köttpajer, någon ostpaj och svamppaj
    Fransk och vanlig potatissallad
    Nybaktade bröd (kalljäst gjorda dagen innan och förvarade i kylen)
    Div. kallskuret.

    Sedan någon trevlig efterrätt, förslagsvis något kallt om det är en varm sommardag.

  • Disen 8 april 2010

    På grabbens studentfest så hade vi:
    pastasallad med soltorkade tomater.
    kassler
    marinerad fläskfilé
    kycklingben
    mango chutneysås
    sweetchilisås
    bröd och ostar
    fruktfat med allt möjligt gott
    småplock som oliver, marinerad vitlök, marinerad fetaost mm.

    Har säkert missat något. Kommer inte ihåg allt för det var ju ett tag sedan.
    Till kaffet hade vi denna goda tårta. Chokladtårta

  • Roggan 8 april 2010

    Den här brukar vara populär på mina bufféer.
    Bulgursallad
    och den här...
    Torkat sidfläsk a´la Roggan
    och den här...
    Coleslaw på mitt sätt
    Drumsticks brukar funka, även kallskuret, Kall eller ljummen potatissallad, ett gott bröd, aioli. Det var allt jag kom på just nu.

  • MatAnders 8 april 2010

    Har du tillgång till grill? Något som brukar uppskattas är att antingen grilla/försteka hamburgare och ordna med tillbehör så man får göra sin egen hamburgare eller varför inte förmarinera fläsk karre/file och göra iordning så man kan grilla sina egna grillspett/souvlaki och ha lite tzaziki o sallad till.

    Lycka till i alla fall det blir nog trevligt..

  • The_mama97mia 8 april 2010

    Ynrge kräsna gäster brukar gilla ngt så enkelt som tacobuffé... Man kan ju tänka att man har en liten minibuffé till barnen.

  • popik 8 april 2010

    Hej här kommer några förslag från mig.

    Denna kan förberedas, den blir bara godare om den får stå lite.
    Bulgarisk potatissallad

    Denna kan förberedas ett par timmar innan.
    Stekt marinerad kycklingfilé

    Fetaostsallad med grillade tomater och basilika

    Indian coleslaw

    Klostersallad

    Kycklingsallad med majs och avocado

    Rysk potatissallad

    Marinerade karréspett med dipsås

    Kyckling diavolo

    Indiska lammfärsspett

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.