Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hjälp! Tänk om sommarn kunde gömmas.

  • chroococcus 4 september 2008

    Det här har inte med mat att göra, men jag hoppas ni kan hjälpa mej ändå. :)
    Det är så att min flickväns föräldrar firar sitt silverbröllop i helgen och hennes mamma tycker jättemycket om en visa som börjar såhär: "Tänk om sommarn kunde gömmas, i en liten liten strut, då det blir så grått och ruggigt, tar man lite sommar ut". Min flickvän och hennes syster har planerat sjunga den på festen men kan inte få tag i texten någonstans och kommer inte ihåg mera än början av sången. Nu börjar det bli brått dessutom, med bara två dagar kvar! Finns det någon som har texten till hela visan och skulle vilja dela den med mej?

  • Penne 4 september 2008

    gogglade på det och fick upp en sida med en massa olika titlar. Man kunde även be om hjälp med andra texter, maila [email protected]. Kanske är ltie försent nu men du kan ju pröva, lycka till!

  • chre 4 september 2008

    Hej! Låten heter "Jag får aldrig nog av sommaren [Tänk om sommarn inte fanns]" Om du inte får tag på texten lite snabbt så gå till biblioteket och låna en CD med Peter Harrysson (mfl) som heter UNIK, en samproduktion med handikappade barn och ungdomar. Eller köp skivan över nätet. Jag har försökt att hitta texten till dig, men inte lyckats.

  • chroococcus 5 september 2008

    tack så mycket!
    jag ska prova genast:)

  • chroococcus 9 september 2008

    fick den av ferde@ferde, på lördagsmorgonen (Y)
    så TACK så mycket!
    sjungandet gick bra, om än lite falskt ;)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.