Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Italiensk bröllopsbuffé

  • catrinee 24 januari 2008

    Hej,
    Ska planera ihop en Italiensk buffé till ett bröllop i sommar. Är det nån som har bra tips på vad man kan bjuda på. Det är ca 100 gäster så lättlagat och kallt eller ljummet tror jag blir lättast.
    Tacksam för alla idéer!

  • nettans 24 januari 2008

    Skrivet av catrinee den 24 jan 2008

    Hej,
    Ska planera ihop en Italiensk buffé till ett bröllop i sommar. Är det nån som har bra tips på vad man kan bjuda på. Det är ca 100 gäster så lättlagat och kallt eller ljummet tror jag blir lättast.
    Tacksam för alla idéer!


    Skivad kotlettrad med tonnata, fläskfile, kyckling, nån pastasallad är väl ett måste :-)) , couscoussallad, foccacia, pajer t.ex italiensk paj med soltorkade tomater och oliver, paj med fetaost, paprika & oregano, småplock som bara en massa oliver, korvar, ostar, melon, vindruvor, Quinoasallad med fetaost oliver cocktailtomat & paprika, det finns sååå mycket. Lycka till!

  • nettans 24 januari 2008

    Skrivet av nettans den 24 jan 2008

    Skrivet av catrinee den 24 jan 2008

    Hej,
    Ska planera ihop en Italiensk buffé till ett bröllop i sommar. Är det nån som har bra tips på vad man kan bjuda på. Det är ca 100 gäster så lättlagat och kallt eller ljummet tror jag blir lättast.
    Tacksam för alla idéer!


    Skivad kotlettrad med tonnata, fläskfile, kyckling, nån pastasallad är väl ett måste :-)) , couscoussallad, foccacia, pajer t.ex italiensk paj med soltorkade tomater och oliver, paj med fetaost, paprika & oregano, småplock som bara en massa oliver, korvar, ostar, melon, vindruvor, Quinoasallad med fetaost oliver cocktailtomat & paprika, det finns sååå mycket. Lycka till!


    Måste bara säga en sak till att kotlettrad med tonnata är JÄTTEGOTT. Man skivar kotletten tunnt och klickar på lite tonnata och så viker man ihop den. Lägg upp fint på ett fat och garnera det blir kanon...

  • Queenie 24 januari 2008

    Sök på buffé här på matklubben så kanske du får lite tips, eller sök på italienska

  • anluk 27 januari 2008

    har en del tips, sänd mig gärna din mailadress så kan jag maila över de tips jag fått från en släkting när de hade italiensk buffe på jobbet.

  • anluk 28 januari 2008

    Jag kom på att alla ni andra vill ju säkert också ta del av tipsen. Lägger in recepten under dagen(Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.