Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Jag behöver hjälp med meny

  • annica99 17 november 2008

    :'( Jag är i stort behov av en bra kombinerad meny.
    Jag och min man har nu i december varit gifta i 10 år.
    Vi lurade våra föräldrar på bröllopet för 10 år sedan. Nu tänkte vi fira ihop med dem och äta gott.
    Jag behöver hjälp med en bra kombinerad meny. Alla tänkbara tips är välkomna.Gärna recept som inte kräver en hel dags förberedelser.
    Tacksam för all hjälp. :D Annica

  • hanstom 17 november 2008

    Varför inte gynna någon bra restaurang, där finns väl något åt alla :)javascript: ;
    Glad:)

  • annica99 17 november 2008

    Känns som jag förlorar hela konceptet. Hade jag viljat gå på resturang hade jag väl bett om tips på bra resturanger:Z

  • monac 17 november 2008

    grattis då!!!
    hel meny...hmmm,får fundera ett tag...återkommer:)

  • hanstom 17 november 2008

    Jag tänkte du hade några egna tankar och ideer ,det är ett ganska brett matspektrum.
    en liten buffe kanske med kalla o varma rätter där allt är förberett, med egna o deras små favoriter.
    :)

  • annica99 17 november 2008

    Min tanke var en lite
    förrätt :kanske räkor inblandat
    Huvudrätt: något med oxfilé eller fläskfilé
    efter rätt : Något som man kan förbereda, jag älskar glass i alla former
    :D:D(L)

  • boz1965 17 november 2008

    Skrivet av hanstom den 17 nov 2008

    Varför inte gynna någon bra restaurang, där finns väl något åt alla :)javascript: ;
    Glad:)


    Ähum! Tror inte att det är så populärt hos MK:s ledning att försöka köra egna javascript i forumen.

  • 9323 17 november 2008

    hej matklubben

    snälla, hjälp mig hitta lax med couscous i foliepaket i ugn. har tyvärr försnillat receptet

  • Mellanbellan 17 november 2008

    Här Annica99 kommer en meny där både förrätt och efterrätt kan göras redan på morgon. Varmrätten är inte heller jobbig.
    Påskmousse med kräftstjärtar
    Vinbräserade rullader med sås
    Feta och basilikapotatis
    Bavaroise på mandarin

  • safir74 17 november 2008

    Jag har lite olika recept med fläskfilé som är gott dock inte här. Men om du tycker att någon av dom låter gott så kan jag lägga in receptet. Ett recept som jag testade nyåret 06 och som jag använder då och då är Fläskfilé i senapsås. En sås av grädde,vitlök,rosmarin samt dijonsenap. Detta serveras med ugnsrostade grönsaker och potatisklyftor. En annan är filé provencale går att göra med oxfilé och med fläskfilé. Eller om du vill ha pasta så är Italiensk fläskfilé god till tagliatelle. Fläskfilén är fylld med stekt, hackad lök, soltorkade tomater samt vitlöksost. :p

  • ThomasP 17 november 2008

    File Moskovich

  • ThomasP 17 november 2008

    Gorgonzolasås

  • ThomasP 17 november 2008

    Kantarellrulle

  • ThomasP 17 november 2008

    Kantarellrulle

  • ThomasP 17 november 2008

    Kantarellrulle

  • ThomasP 17 november 2008

    Kantarellrulle

  • ThomasP 17 november 2008

    Kantarellrulle

  • ThomasP 17 november 2008

    Kantarellrulle

  • essim 17 november 2008

    Hej annica99!

    Förrätt: Räkcocktail. Enkelt men väldigt gott, Välj grönsaker du tycker om, och räkor förstås. Servera med en god vinägrett i skål sidan om. Eller gräddfil+chilisås.

    Fläskfilégryta med skockor

    Till efterrätten kan du nog hitta något glassrecept här på MK.

    (L) GRATTIS och Lycka till!

    Hälsningar Annica:)

  • kickiekblad 17 november 2008

    Grattis

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.