Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Laga mat, många tillsammans?

  • 6 september 2007

    Hej!
    Tänkte ha ett litet kalas där gästerna hjälper till att laga sin egen mat - för att ha något att mingla över. Jag tänkte dela in gästerna i olika grupper och varje grupp gör något tillbehör, såsom salsa, sås, förrätt etc medan andra delar av maten redan är klar/förberedd.

    Mitt problem är att jag inte har några idéer vad man skall göra (varken förrätt "tillbehör" eller "basen"). Jag räknar med ca 30 gäster och på grund av begränsad tillgång till ugn och spis måste nog de flesta av gruppernas mat vara kall.

    Någon som har några förslag?

  • miaS 7 september 2007

    Texmex-tema kanske? Där kan man ju göra många varianter av kalla tillbehör som såser, salsor och grönsaker. Det enda som behöver vara varmt är kött /färs/ kyckling och bröd. till dessert kan man tänka sig en stor fruktsallad med lite roliga frukter från varmare land.

  • Lind 7 september 2007

    Skrivet av miaS den 7 sep 2007

    Texmex-tema kanske? Där kan man ju göra många varianter av kalla tillbehör som såser, salsor och grönsaker. Det enda som behöver vara varmt är kött /färs/ kyckling och bröd. till dessert kan man tänka sig en stor fruktsallad med lite roliga frukter från varmare land.


    Låter som en bra idé

  • 22 september 2007

    Annars är orientaliskt också bra, många olika slags röror av alla de slag, någon som gör falafel kanske (gärna i ugn så det inte blir så trångt vid spisen + slipper man oset) osv.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.