Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Laga maten i förväg..

  • idah-son 5 mars 2012

    Jag ska gifta mig i sommar och laga buffématen själv.
    Det kommer att bli:
    italienskmarinerad fläskfilé (kall)
    någon marinerad kycklingfilé (kall)
    ev kantarellpaj

    potatisgratäng
    potatissallad
    ev pastasallad
    fetaostkräm

    frukter, sallad, frallor, kex, ost och smör..

    Min fråga till er, förhoppningsvis kunniga människor ;), är:
    *Kan jag laga kycklingen två dagar i förväg eller blir den dålig då?

    Tack på förhand!

  • elleave 6 mars 2012

    Det tror jag absolut du kan! Tillagad mat är ju inte lika känslig som rå.

    Det som måste lagas dagen innan eller samma dag är nog salladerna skulle jag tro :)

  • Marksten 6 mars 2012

    jag tycker både kyckling och fläskfile gärna blir lite torra när de stått ett par dagar. Men ligger de i marinad så blir det säkert bättre.

  • The_mama97mia 6 mars 2012

    Vad kul med bröllop och vad du är duktig som lagar maten själv!

    När jag gifte mig sist (haha) så lagade även jag maten, mest som en stor salladsbuffé, o sen hade vi helgrillad spädgris till, trevligt.

    Ville bara tipsa om
    http://www.matklubben.se/recept/minimala_smoerdegspajer_med_olika_fyllningar_38117.html

    som jag har gjort vid flertalet tillfällen, funkar fint att göra veckor innan och frysa in, bara tina upp dagen innan.

    Lycka till!

  • The_mama97mia 6 mars 2012

    Vad kul med bröllop och vad du är duktig som lagar maten själv!

    När jag gifte mig sist (haha) så lagade även jag maten, mest som en stor salladsbuffé, o sen hade vi helgrillad spädgris till, trevligt.

    Ville bara tipsa om
    http://www.matklubben.se/recept/minimala_smoerdegspajer_med_olika_fyllningar_38117.html

    som jag har gjort vid flertalet tillfällen, funkar fint att göra veckor innan och frysa in, bara tina upp dagen innan.

    Lycka till!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.