Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Mannen fyller 45 och tänkte fixa enkel överraskningsfest, TIPS! :)

  • majamia 8 januari 2012

    Hej behöver lite tips och ideer av er.
    Jag har tänkt bjuda in lite vänner på hans födelsedag i januari utan att han vet om det.
    Tema:
    Tänkte bjuda in till en pubkväll ca kl 20,00. Vi i familjen äter som vanligt middag och vid 20,00 börjar det ringa på dörren :) och droppa in vänner.
    Tänkte bjuda på drycker och lite snacks och ev något lite matigare till nattamat.

    Vad tror ni om detta?, tacksam för alla synpunkter! :)

  • snuosm 8 januari 2012

    Hej!

    Nattamat, då tänker jag genast på Janssons frestelse. Som alternativ till det kan man byta ut ansjovisen mot kassler och smaksätta med tomatpuré och paprikapulver i stället. Det blir matigare :)

    När det gäller snacks så är det himla gott med olika sorters nötter. Jag har blivit tipsad om "smoked almonds"...alltså rökta mandlar, men jag har inte hunnit prova det än. Säkert gott till öl!

    Hoppas på en lyckad kväll för er!

  • sju 8 januari 2012

    Om jag skulle ha en pubkväll hade jag satsat på någon typisk engelsk pubmat till nattamaten. Exempelvis Sheperds Pie, Club Sandwich eller Bookmaker Toast.

  • Tingeling13 8 januari 2012

    Låter trevligt!!
    Kika på Jamie Olivers recept, han har många passa superbra till detta tema

  • jezzy81 8 januari 2012

    Hej som välkomstrdrink kanske en martini blandat med fruktsoda och en oliv. och som tilltugg till det santa marias kex Tostaditos. som man kan ha all möjlig fyllning eller ostar på.
    Dom bjöd på det på maxi när jag var där och shoppade och det var jättegott. På dom hade dom en kräftröra. jättegod. kanske någon brieost eller någon annan färskost med smak skulle nog med vara gott.

    nattamat: varför inte en Smörgåstårta? jag har jättegott recept om du skulle vara intresserad av det.
    har alltid fått höga betyg på varje tillställning.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.