Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Mat med 80-tals tema

  • Gnurf 25 mars 2010

    Vårt grabbgäng räddade egenhändigt hela Heinekenkoncernen från konkelikurs under perioden 1985-87 när vi partajade i Benidorm. Det var fina tider det och på skivdisken snurrade...

    http://www.youtube.com/watch?v=FOA4ixV-3jU

  • boz1965 25 mars 2010

    Kassler i alla dess former var väl också en het trend på 80-talet om jag inte minns helt fel.

  • FruKernell 25 mars 2010

    Martina63: Jag gillar San Miguelen.

    Gnurf: Då blir det ett antal lådor med Heineken och nån låda san miguel UTAN lime. ;)

    Fanns det nåt vin som var poppis då??? Typ carlifornia red o white?? Finns dem i min släkt och bland våra vänner som inte dricker öl ;)

  • boz1965 25 mars 2010

    Coteaux du Languedoc (stavning?) minns iaf jag att mina päron gillade på 80-talet.

  • FruKernell 25 mars 2010

    Skrivet av boz1965 den 25 mar 2010

    Coteaux du Languedoc (stavning?) minns iaf jag att mina päron gillade på 80-talet.


    Aaaa det får jag leta reda på. Gud vad kul att ni kommer med så mycket tips och idéer. Är väldigt väldigt tacksam

  • jimboz 25 mars 2010

    Gösser är typiskt 80-tals öl...Gotlandsfärjorna serverade det.....

  • FruKernell 25 mars 2010

    Skrivet av jimboz den 25 mar 2010

    Gösser är typiskt 80-tals öl...Gotlandsfärjorna serverade det.....


    Då blir det såna också. Nu börjar jag verkligen längta till att fylla 30 ;). När vi ändå är igång: Fanns det nåt speciellt med dekorerade med på 80-talet i festlokaler eller när man hade fest hemma???

  • jimboz 25 mars 2010

    Jag tror man hade vita servetter i tyg med ringar runt.....

    Manschetter eller vad det kallas för ..

    En pava René Barbier är inte dumt till maten ....

  • Forsen 25 mars 2010

    Var på 80-tals afton på byn nöjeshak i fjol, då serverades Räkcoctail till förrätt, Plankstek till huvudrätt och Peach Melba till efterrätt. Vilka minnen som väcktes till liv ,:) glöm bara inte att servera maten till tonerna av 80-tals musik!! Recept på Peach Melba finns att hitta här på matklubben och är lätt att laga till många, gott också!!

  • FruKernell 25 mars 2010

    Skrivet av Forsen den 25 mar 2010

    Var på 80-tals afton på byn nöjeshak i fjol, då serverades Räkcoctail till förrätt, Plankstek till huvudrätt och Peach Melba till efterrätt. Vilka minnen som väcktes till liv ,:) glöm bara inte att servera maten till tonerna av 80-tals musik!! Recept på Peach Melba finns att hitta här på matklubben och är lätt att laga till många, gott också!!


    Tack så mycket. Självklart ska jag köpa en sån där samlingsskiva typ absolut 80´s hits eller vad dem heter. ska kolla på ginza och så. Peach Melba måste jag kolla på. Lät intressant ;)

  • Penne 25 mars 2010

    Toast skagen tycker jag är väldigt 80-tal, och så gino till efterrätt.

  • jas65 25 mars 2010

    Räk cocktail, flygande Jakob med Sangria och marängswiich med grädde och cholkad sås till efterrätt eller glace a' foir.
    Smördegsinbakad fläskfile var väl också populärt på 80-talet.
    Mvh Höfta på med 80-talet
    Anders

  • FruAst 25 mars 2010

    Glöm inte Jägermeister i den där Heineken. Det drack vi på det glada 80-talet. Alltså en ubåt, ölen i fatglas och sänk jägern i den. Blir kul fest sen!

    på min 25 års-fest serverade jag en gryta med kyckling och massor av kokta grönsaker och curry. Detta serveras med ris och massor av kalla grönsaker och frukt gärna exotisk till, toppas med cocos. Jag tror inte att det var direkt vanligt men det var definitivt rätt i tiden. Detta med att blanda frukt i maten. Ha så kul! {silly}

  • Gnurf 25 mars 2010

    Det blev några TS där under dina första 5 levnadsår...>:D

    Skrivet av Penne den 25 mar 2010

    Toast skagen tycker jag är väldigt 80-tal, och så gino till efterrätt.

  • Gnurf 25 mars 2010

    Atomubåt drack vi i Norrland. Ett ölglas Jägermeister och en 6a lageröl däri. Fast det blev sällan så himskans många Atomubåtar på en kväll...(A)

    Skrivet av FruAst den 25 mar 2010

    Glöm inte Jägermeister i den där Heineken. Det drack vi på det glada 80-talet. Alltså en ubåt, ölen i fatglas och sänk jägern i den. Blir kul fest sen!

    på min 25 års-fest serverade jag en gryta med kyckling och massor av kokta grönsaker och curry. Detta serveras med ris och massor av kalla grönsaker och frukt gärna exotisk till, toppas med cocos. Jag tror inte att det var direkt vanligt men det var definitivt rätt i tiden. Detta med att blanda frukt i maten. Ha så kul! {silly}

  • FruAst 25 mars 2010

    Skrivet av Gnurf den 25 mar 2010

    Atomubåt drack vi i Norrland. Ett ölglas Jägermeister och en 6a lageröl däri. Fast det blev sällan så himskans många Atomubåtar på en kväll...(A)




    Ni länningar ska alltid vara värst...

  • jimboz 25 mars 2010

    Ni har väl inte glömt bort Midori ! Jag har ju levt både här och där och är lite osäker ibland vad som var 80 eller på 90 talet.....

    Miami Vice och Scarface är ju ett måste tema :)

    Glöm inte bort cerise färgade överdelar och hockyfrillan bara .....
    http://sv.wikipedia.org/wiki/Fil:Mullet-sketch.jpg


    Hawaiiskjorta

  • The_mama97mia 25 mars 2010

    VIN - Beaujolais nouveau var min 80 tals grej i vin världen och då var man lite snobbig haha

    och det var in the 80´s då alla lantviner kom till, dom har tack o lov dött nu

  • boz1965 25 mars 2010

    HotShot (kaffe och Galliano) var väl också stort på 80-talet?

  • Erajscha 26 mars 2010

    Var inte Hot shots tidigt nittiotal? eller var det bara på vischan där jag begick min alkoholdebut?

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.