Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Mat till 30-årskalas

  • amirene 4 april 2016

    Hej!

    I höst ska jag fira min 30-årsdag med ett stort kalas för både släkt och vänner. :)
    Tanken är att jag ska göra så mycket som möjligt själv (d.v.s. inte köpa nåt "färdigt"/catering) men jag skulle behöva lite tips och idéer på mat.

    Vi kan bli upp till 50-75 personer i åldrarna 0-99 år och jag vill bjuda på nån typ av varm mat som är lätt att förbereda och som inte är För kryddstark för att det ska passa så många som möjligt.
    Det första som dök upp i huvudet på mig var potatisgratäng och kassler/rostbiff, men det tycker jag känns lite tråkigt då vi ofta har det...


    Vad har ni för tips på varm mat som är lätt att förbereda och tillaga till 50-75 personer?

    tack på förhand! :)

  • Receptglad 4 april 2016

    Detta är förstås lite samma som dina tankar...men en väldigt smidig allt-i-ett-rätt.
    Festgratäng med kassler och rotfrukter. Billig och enkel att göra. Med sallad, bröd och ostar till. mvh B-M
    Återkommer om jag kommer på något bättre......

  • anluk 6 april 2016

    Den här har jag haft på stora kalas och den blir god även om man förbereder den. Ris till. http://www.matklubben.nu/recept/christels_kinagryta_4876.html

  • Hams 7 april 2016

    Lasagne är alltid ett säkert kort, går att göra glutenfri också, och med variaton =) En annan allt-i-ett-recept är köttfärsgratäng med potatis, som finns på en annan stor matsida. Den är billig, hyffsat snabb att göra och supergod!

    vet inte om man får posta recept från andra sidor, därför gör jag inte det, men det är bara söka på google så är det första receptet som dyker upp!

  • anki431 13 april 2016

    Hej!

    Gjorde till min sons studentkalas 2015. Fläskfile som skulle i två olika marinader,samt då förståss stekas där i mellan. Den skulle göras 3 dagar innan bjudningen. därtill grönsallad,potatissallad samt röktlax och bröd. Allt kunde förberedas så det blev ingen stress på festdagen förutom att ställa fram. Hoppas allt ordnar sig.

  • kallebakom 16 april 2016

    oj oj oj så många,,skulle slå till med att grilla en halv gris ! ok tar ca 6h men behöver bara potatissallad till !

  • Jormhage 16 april 2016

    Hej,
    Inte vet jag hur din släkt är men i min skulle Chili Con Carne funka, kan man ju ha ris till eller bara vitt bröd att doppa i.
    Kan man ju ha färdigt nån dag innan så det står till sej.
    lycka till med kalaset :)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.