Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Melodifestivalen!!

  • pingu 9 februari 2008

    Älskar schlager och har alltid gjort. Kollde alltid med min bästa väninna då vi var yngre och då frossades det alltid i negerbollar (ja jag vet att det ska kallas chokladbollar nuförtiden men då fick det heta det hette) och småkakor som vi doppade i glass:D Härliga minnen det!

    Nu är nya tider och jag har turen att ha fött en son(L) som är lika schlagertokig som jag. Alltid mysmat på schemat, vi röstar och hejjar fram våra favoriter (till makens förtvivlan men maten vill han gärna ta del av:p).

    Hur ser er schlagermeny ut?

    I morgon äter vi upp Queenie´s "helt underbara kycklinggratäng" men innan den så mumsar vi på
    grönsaksstavar, oliver, ostar, kex, räkor och dippsås. Efter maten dukar vi upp en godisbuffé med nötter, choklad och smågodis. Glass till mamman blir det alldeles säkert:D

    Nästa vecka blir det nåt nytt! *kan knappast vänta*

  • anluk 9 februari 2008

    Är också en riktig schlageridiot:p
    Ikväll blir det Vitlökskycklingen som är så populär här på sidan, har inte testat den ännu och är mycket förväntansfull! Efter det skall jag göra bär med mariannekross och glass (oxå ett recept härifrån). Jag dricker ett gott rött vin, maken vitt och barnen läsk.

    Ps jag säger ff negerbollar......

  • farmoringer 9 februari 2008

    Här blir det melodifestival i kväll också...Man måste ju bara titta och lyssna. Blir inget speciellt som tv-snacks ikväll, tror jag. Men jag ska baka bröd i eftermiddag så det blir kanske nybakt bröd med allrerumsost på...

  • Queenie 9 februari 2008

    Jag fullkomligt ÄLSKAR melodifestivalen och längtar efter den varje år. I år tror jag nog att jag hoppas på Carola och Andreas, en bra kombination. Vad vi äter i kväll vet jag inte, då jag och gubben ska till syrra och titta där, så det blir god mat (förhoppningsvis), trevligt sällskap, melodifestivalen och så lite sällskapsspel (TP och Absolut överens) ska jag ta med. Och så blir det väl en och annan öl också

  • mistralwind 9 februari 2008

    Schlagernörd jag med!
    brukar alltid göra egna tabeller där vi röstar under tävlingens gång.

    Får gäster ikväll. Blir förmodligen enchiladas till middag, + ett gäng bärs. Nåt gott till ölen med, fast vad vet jag inte helt säkert än (chipsen är så salta numera.. ).. Helt klart ölkorv, kan äta hur mycket som helst av sånt! (Y)

  • evaldo 9 februari 2008

    Jag tycker om schlager, men tycker schlagerfestivalen är bara skräp, det är bara urusla låtar de deltar med (N)

  • anluk 9 februari 2008

    Har tjuvlyssnat på låtarna, Amy Daimon (stavar hon så) Är bäst!!!

  • ulrica64 9 februari 2008

    Gillar också att titta på schlagerfestivalen, ännu roligare nu när den är uppdelad i flera delar. Det är den svenska jag gillar, den europeiska kan kvitta.:(
    Självklart blir det något gott till mys ikväll, har bara inte besätmt vad än, kanske tacos, det går alltid hem hos hela familjen. Då gärna med guacamole:p

    Ulrica

  • MammaModesty 9 februari 2008

    här kommer kärringen mot strömmen...:D jag gillar inte schlagerfestivalen.. så jag tittar inte... kan nån gång se när bitar ur det är alla länder... o det kan va rätt okej... ibland.... mest okej var det nog när Lordi vann allt... fel låt, fel grupp på fel plats.... men efter som jag är en älskare av hårdrock och visste att dom "skrämde" Carola (som jag tycker är totalt pantad i hjärnan) så var det ite roligt... nä jag ser nog hellre en bra film och myser med familjen.... (L) ikväll blir det mys med karré hemmagjord klyftpotatis och en god sås(kanske med trattisar i).... och sen blir det chokladpudding, maränger, banan och grädde... (Y)

  • Kristiina 9 februari 2008

    Då är vi två MammaModesty :p, jag älskar musik, nästan av alla slag, men inte schlager eller modern jazz, då får jag lite rysningar...Förr tittade vi alltid på själva eurovisions-schlagerfestivalen, men nu tycker jag bara att alla grann-länder röstar på varandra, oavsett om låten var bra eller inte. Jag har inte kommit på något gott att äta ikväll, så jag blir alldeles nervöst knottrig snart! Jag får rota runt lite här på Matklubben och se vad som finns!:D

  • irrevirre 9 februari 2008

    För mig börjar festen ikväll och några lördagar framåt. Jag har längtat sedan förra året och lagt in datumen i mobilen för länge sedan.
    Har ALDRIG missat melodifestival sedan.... tja ..... i början på 70-talet. (När jag jobbat helg har jag bytt med kollega hahahaa)

    Kommande lördagar umgås jag endast med likasinnade och så blir det i kväll. Vi skall till kompisar med bild stor som en kort-vägg. De bor i hus så vi kan vräka på.
    De skall bjuda på tacopaj och jag har desserten med, kladdkaka med nougat och kokos.

    Numera är den svenska uttagningen mycket bättre än den stora Eurovisionen men jag ser självklart den också.

    Den jag tror på mest i kväll (innan man hört låtarna) är Amy Diamond.

    God schlagerkväll på er alla:-)

  • veca 9 februari 2008

    Schlager HÄÄÄRLIGT !Äntligen är det den tiden på året igen.Har två döttrar som har varsin kompis att sova över och titta på schlager...fast först taccobuffe vin till oss vuxna och saft till barnen ,sedan blir det chokladmums!
    Ha en trevlig schlagerkväll!!





    Hälsningar från Åland

  • Svesse60 9 februari 2008

    Hade oturen i veckan att bli rejält förkyld! :'( Men melodifestivalen vill jag inte missa. Har just övertalat min man att göra en smörgåstårta med tonfisk, som är jättegod och lätt att göra. Har inte lägt in receptet, men kommer att göra det. Kanske det blir nåt glas rött också. (Y)

  • barnbarn 9 februari 2008

    Ett annat ord för negerbollar jag hört är invandarbollar. Men visst är det löjligt att inte
    få kalla det negerbollar!!!



    Ha en trevlig melodifestivalkväll allihopa.

  • tilda 10 februari 2008

    Tycker att melodifestivalen bara blev jobbig när de gjorde alla dessa delfinaler! När man var yngre var det bara ett program, och därmed lite mer speciellt. Nu har man ju hunnit tröttna på det innan den stora finalen.(N)

  • anluk 10 februari 2008

    Nå vad tycker ni, var det rätt vinnare???
    Jag tycker Amy var ok men fastnade egentligen inte för någon låt. Hoppas fortsättningen blir bättre:p

  • Svesse60 10 februari 2008

    Herregud! Bara inte Christer Sjögren ska representera oss i Eurovisionschlagern! Det var den mest pinsamma och töntigaste låt jag hört på många år. (N) Vad tycker ni andra? Var det rätt låtar som gick vidare?

  • farmoringer 10 februari 2008

    Jag fastnade heller inte direkt för nån men E-TYPE och Poodles hade nog fått min röst för igår...

  • kex 10 februari 2008

    Håller med.. det var pinsamt (N) (N).. tycker om sussie tapper men låten passar inte som
    schlager.

  • 10 februari 2008

    Såg ej på detta , p.g.a. att jag tycker att detta med en massa deltävlingar är skiiit!. Tacka vet jag när vi hadde 1 tävling, då kunde man tycka till om rätt låt vann !!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.