Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Melodifestivalen!!

  • Nettie 10 februari 2008

    Tittade inte heller på eländet, är bara för mycket med deltävlingar, andra chansen
    osv. Jag tröttnar innan det ens har hunnit börja.

  • amorboy 10 februari 2008

    Jag ska gå emot strömmen och säga.. Rätt låt vann...Jag är faktiskt förvånad att det var så pass många låtar som var bra igår,, Tappers låt var riktigt underbar. kanske ingen schlager men det var ju inte lordi heller då deras låt vann.. Sjögren imponerar på mig han är gammal och grå men hans röst håller ännu. riktigt kul också att Amy gick vidare. 15 år och redan stor i artistvärlden vad ska hända med denna tjej i framtiden undrar jag.. nästa vecka ser jag deltävlingen tillsammans med min flickvän som bor 80 mil härifrån nästan så nästa vecka blir det ännu roligare med schlager hoppas jag.. kram på er alla..

  • Gilder 10 februari 2008

    :'(Jag är allmänt musikintresserad och har i min ungdam sjungit till dansorketrar och även både solo i kyrkan (ej religiös) och i kör. Följer gärna,trots min ålder, den moderna musiken även om jag har fabläs för typ Helen Sjöholm och sofie Karlsson. Nu till årets upplaga av festivalen.
    Jag blev bestört när Amy ställde upp och vann. Bert Karlsson (som inte är min favorit precis ) skrev en CAROLAVARNING och det blev så med negativa förtecken. Media, föräldrar och skivbolag borde ta sitt ansvar och inte än en gång skapa en ny Carola som är en helt förstörd och onaturlig individ. Stoppa all lancering av detta underbara flickobarn innan hon blir offer för medias förstörelsemaskineri

  • 10 februari 2008

    jag tycker melodifestivalen är så pinsam, så kassa låtar oxå. o christer sjögren är så smörig, han får mig att må illa

  • 10 februari 2008

    Skrivet av Magica den 10 feb 2008

    jag tycker melodifestivalen är så pinsam, så kassa låtar oxå. o christer sjögren är så smörig, han får mig att må illa


    fast mormor är väl glad nu

  • Queenie 10 februari 2008

    Jag fattar inget! Christer Sjögren, men HALLÅ! Vad är det som händer? Vilken pinsam gubbe och vilken pinsam låt! Jag mår illa bara jag ser honom, tål inte människan för att inte prata om låten. Amy Diamond, barnpop kallar jag det, absolut inte bra. Nä, E-Type och Poodles var väl okej, Michailoffs låt tyckte jag var bra, men han påminde för mkt om Andreas Johnsson, sen Zuzzi Tappers låt, den var ju otroligt fin, kommer bli finare ju mer man hör den. Så jag hoppas faktiskt att hon kan få gå vidare till finalen. Nästa vecka får man ju hela på Häggkvist/Johnsson, jag tycker Carola sjunger otroligt bra. Men hon behöver inte öppna munnen och prata ...

    Det måste väl ha suttit en massa pensionärer och tittat i går eftersom Sjögren gick vidare? Min mamma, som tycker han sjunger bra, tyckte att låten var fruktansvärt dålig

  • anluk 10 februari 2008

    Skrivet av Gilder den 10 feb 2008

    :'(Jag är allmänt musikintresserad och har i min ungdam sjungit till dansorketrar och även både solo i kyrkan (ej religiös) och i kör. Följer gärna,trots min ålder, den moderna musiken även om jag har fabläs för typ Helen Sjöholm och sofie Karlsson. Nu till årets upplaga av festivalen.
    Jag blev bestört när Amy ställde upp och vann. Bert Karlsson (som inte är min favorit precis ) skrev en CAROLAVARNING och det blev så med negativa förtecken. Media, föräldrar och skivbolag borde ta sitt ansvar och inte än en gång skapa en ny Carola som är en helt förstörd och onaturlig individ. Stoppa all lancering av detta underbara flickobarn innan hon blir offer för medias förstörelsemaskineri


    Vet att Amy Diamond står med båda benen på jorden och hon har ju varit artist i 3 år redan så jag tror hon fixar detta. dessutom satsar hon stenhårt på skolan och kommer även skaffa sig en "riktig" utbildning.

  • Gilder 10 februari 2008

    Skrivet av anluk den 10 feb 2008

    Skrivet av Gilder den 10 feb 2008

    :'(Jag är allmänt musikintresserad och har i min ungdam sjungit till dansorketrar och även både solo i kyrkan (ej religiös) och i kör. Följer gärna,trots min ålder, den moderna musiken även om jag har fabläs för typ Helen Sjöholm och sofie Karlsson. Nu till årets upplaga av festivalen.
    Jag blev bestört när Amy ställde upp och vann. Bert Karlsson (som inte är min favorit precis ) skrev en CAROLAVARNING och det blev så med negativa förtecken. Media, föräldrar och skivbolag borde ta sitt ansvar och inte än en gång skapa en ny Carola som är en helt förstörd och onaturlig individ. Stoppa all lancering av detta underbara flickobarn innan hon blir offer för medias förstörelsemaskineri


    Vet att Amy Diamond står med båda benen på jorden och hon har ju varit artist i 3 år redan så jag tror hon fixar detta. dessutom satsar hon stenhårt på skolan och kommer även skaffa sig en "riktig" utbildning.

  • evaldo 10 februari 2008

    Jag vet inte om man kan kalla låtarna som de deltar med melodifestivalen är några typiska schlagerlåtar.

  • irrevirre 10 februari 2008

    Åhh vad jag skratta åt I love Europa. Underbart töntigt!

    Jag blev nöjd eftersom min favorit gick vidare Amy Diamond= KANON!
    Och så fick man ett skratt som förlägne livet av Christer. Tack tack!

    Ser fram emot nästa omgång:-)

  • Sioux 10 februari 2008

    Min musikåsikt ang.delfinalen igår är följande: E-type & Poodles var bäst och hade varit ännu bättre om Poodles sångare lyfts fram mer och E-type tonats ner.....(H)
    All respekt för karln men sjunga kan han ju inte........:p (det tycker han ju för övrigt själv oxå)

    Bidragen som gick vidare var ju inga vinnarbidrag direkt (N)
    Men vi är ju utrustade med olika smak å tur är väl det.........:)

  • Okänd 10 februari 2008

    Sussie Tapper hade en vacker låt, men tyvärr ingen schlagerhit.Annars var det väl inget som impade särskilt på mig.Och absolut inte Herr Sjögren,HUA.

  • MammaIrene 10 februari 2008

    Jag är villig att hålla med Evaldo om att shlager är fantastiskt, men vad har hänt med "shlager"festivalen??? Den borde döpas om till bara melodifestivalen för nå´n shlager så jag då inte till.....
    Förra året var det dock många bra låtar tycker jag, blev lite besviken igår dock, tyckte egentligen bara att 3: an som åkte ut var något att ha, möjligen Amy, men ändå inte riktigt....
    Tacka vet jag Carola o Charlitte Perelli, när de är med så blir det shlager !

  • lennali 10 februari 2008

    Egentligen var väl inte gårdagens tävling så mycket att hänga i granen, vid Sjögrens uppträdande bytte jag tillfälligt kanal, stod inte ut. Måste jag välja två får det blir Sussi Tapper och M Michailoff.

  • tilda 10 februari 2008

    Skrivet av lennali den 10 feb 2008

    Egentligen var väl inte gårdagens tävling så mycket att hänga i granen, vid Sjögrens uppträdande bytte jag tillfälligt kanal, stod inte ut. Måste jag välja två får det blir Sussi Tapper och M Michailoff.

    Håller med. Suusi Tapper och Michaikoff var bäst av dem igår. Men visst påminde Sussi lite om Eva Dahlgren?

  • Queenie 10 februari 2008

    Egentligen är det väl en melodifestival, det är väl vi svenskar som kallar den för "schlagerfestivalen", det heter ju Eurovision SONG contest. Så mig gör det inget om det inte bara är slager. Men så många dåliga låtar som är med så kan man ju tycka att det borde ha skickats in en betydligt massa bättre bidrag. Nä, släng ut den där Christer Björkman så kanske det blir bättre låtar :-)

  • tina62 10 februari 2008

    Lyssnar på de flesta sorters musik men inte schlage. Det liksom kryper i skinnet på mej.
    Mest av allt så gillar jag hårdrock.:p

    Så i går kväll blev det en bra film med familjen!

  • Queenie 10 februari 2008

    Hade väl varit perfekt om Rammstein tävlat för Tyskland :-)

  • pingu 10 februari 2008

    Ett sanslöst trist startfält igår...kunde inte hitta ett enda bidrag som jag ens gillade lite grann:( Men maten var god och äldste sonen blev överlycklig då Christer vann:D Han älskar dansbandsmusik nämligen:'(

    Hoppas nästa lördag blir bättre!

  • irrevirre 11 februari 2008

    Just det Quennie, den svenska uttagningen heter melodifestivalen och den stora Eurovision song contest. Det är vi i Sverige som envisas med att säga schlagerfestivalen.

    Haahaaa, men allt är som det brukar. De som säger att de inte tänker se festivalen och aldrig tittar har mycket att säga om den efteråt ......
    Själv skäms jag inte det minsta att erkänna att för mig är det bästa på TV under året. Det skall ju vara blandat tycker jag och även om jag är intresserad tar jag det som underhållning och inte blodigt allvar. (Men så är jag ingen tävlingsmänniska över huvud taget)

    Ser fram emot nästa lördag!!

    Ps: Är det bara jag som tyckte Brandurs låt var bra. En lite jazzig ballad. Underbara stråkar ...

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.