Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

MENY 3-rätters

  • minelli 16 april 2009

    I den här tråden lägger du upp 3-rätters menyer du testat, så är det bara att välja och vraka till nästa tillställning! :D

    Min första menyer jag delar med mig av är:

    Påskmiddag (långfredag)
    FR (förrätt): småplock.
    gröna oliver med kärnor,
    ölkorv i bitar,
    macadamianötter , bananchokladchips,
    wästerbottensostchips (riv ost, klicka ut på en plåt och smält gyllenbruna i ugn i ca 10 min)
    tunnbrödsrullar med smör, philadelphia, lufttorkad skinka & avocadoröra typ guacamole.
    crostinis med tapenade

    HR (huvudrätt): rosmarinsmarinerad lammstek med potatisgratäng, grönsallad, vitlöksbröd och aioli

    ER (efterrätt): Gino (ugnsbakade frukter med vit choklad) och vaniljglass.

  • minelli 16 april 2009

    Å så en meny till!

    Nyårsmiddag.
    FR: Räkbakelse med ostbågar Kaviarröran spetsades med överbliven julskinka och kräftstjärtar. Avokado, räkor och citron på toppen.
    HR: Flamberad pepparbiff med potatisgratäng och grillade tomathalvor.
    (Mellanrätt) Rosa sorbet med jordgubbar och basilikasirap (sök på receptnamnet!)
    ER: Crème Brûlée med kardemumma & hjortronsylt

  • Gnurf 17 april 2009

    När jag fyllde år senast blev det:

    - "Skål och välkommen" till minipizzor med ansjovis och soltorkade tomater, mousserande vin.
    - Lax- och kräfttoast, ännu mer mousserande vin.
    - Örtostfyllda kycklingfileér, potatisgratäng, kall basilikasås, italienskt rödtjut.
    - Kaffechokladkaka, inkokt päron, lättvispad grädde, egentillverkad bärlikör.

    Ingen gick hungrig från Matbordet...det är så här uppe i Norrland....Vi är som generöst lagda (Y)

  • minelli 17 april 2009

    Vad festligt med minipizzor till förrätt! :-)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.