Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Midsommarafton vad skall ni göra då ?

  • jimboz 17 juni 2010

    Jag tänkte fråga vad ni här på MK tänkte göra på självaste midsommarafton..

    Jag är en last minute guy så jag har inte bestämt mig ännu..
    Ungarna är på sitt håll och jag får klara mig själv.

  • FruAst 18 juni 2010

    Vi åker på midsommardans på eftermiddagen. Här arrangeras sånt av bygdegårdsföreningar, man kan dansa runt stången och lite enklare typ femkampsövningar typ sparka in boll i olika hål på en vägg. Man betalar en slant för varje boll och godis som pris. Arrangerande förening bjuder på glass (till barnen) och går med vinst. Kaffekorg tas med och många barnfamiljer är där. Det finns ett antal ställen som arrangerar, bara att välja!

    Sen grillar vi på kvällen hos oss. Det blir ett 20-tal, hälften vuxna och hälften barn. Så det blir fram med björkarna som vanligt.

  • boz1965 18 juni 2010

    Jag kommer att fira hemma hos en kompis och hans sambo.

  • mooseella 18 juni 2010

    Ska fira med dotter och hennes familj. Blir en heldag, sill-lunch med jordgubbar efteråt. Grillmat på kvällen. Ska mysa med barnbarnet hela dagen =)

  • Josses 18 juni 2010

    Här blir det premiärtur med husvagnen!
    Vi kommer att åka ut till en naturcamping några mil utanför Ö-vik med några goda vänner.
    Åker torsdag-söndag.
    Där kommer vi att grilla korv, kött, div grönsaker, pinnbröd och förhoppningsvis en och annan egenhändigt uppdragen abborre allt över öppen eld.:)
    Det ska visst finnas ädelfisk men under alla år vi har varit där så har vi aldrig lyckats dra upp något annan än abborre.:<:s

    Loppisfreak som sonen och jag är så kommer det nog också att bli vårt årliga besök på en liten gårdsloppis som finns i närheten på midsommardagen.
    Maken har redan beställt en kopp kaffe hos en jobbarkompis som bor granne. Han och döttrarna är inte lika förtjust i loppisar som vi.

  • evaldo 18 juni 2010

    I midsommar blir det inget märkvärdigt direkt firande. Det blir sill och potatis och jordgubbar för oss själva. Med andra ord en skön hemmakväll för oss själva.

  • Gittan72 18 juni 2010

    Jobbar på Café Grindstugan i Trädgårdsföreningen ,Gbg.Här har vi stort Midsommarfirande och vi håller öppet med goda sillmackor och bakelser.
    På kvällen blir det grillning med goda grannar.(L)

  • jimboz 18 juni 2010

    Det är synd att min kompis sålde sin husvagn annars hade man suttit på Östnora Camping och ätit helgrillat lam eller gris..

  • gittan47 18 juni 2010

    Jag skall ha fest hemma som alltid har haft det i ca 20 år nu vi blir ca 25- 30 personer så det blir lika kul varje år.
    Ornar tipspromenader och lekar så att alla kan vara med.
    Ålder varierar allt från 2 år till 85 år.Hoppas att alla får en trevlig midsommar och en trevlig sommar.{party}

  • Lenkan 18 juni 2010

    Vi blir hemma hos svärmor hela dagen, fullt hus med makens släktingar, massa barn som vi ska dansa runt egen midsommarstång med, typisk sill-lunch, till kvällen blir det karaoke när barnen har lagt sig och grillning såklart

  • The_mama97mia 18 juni 2010

    Midsommarafton blir lugn, inget planerat alls, beroende på vädret kanske vi går ner i Slottsparken o tittar på firandet.
    På midsommardagen åker vi till Skara sommarland och övernattar.

  • Lena 18 juni 2010

    Jobbar dan först sedan hem till familjen och ät sill, potatis jordgubbar och grädde

  • Mammma77 18 juni 2010

    På midsommar blir det Risöns camping i Sollefteå, verkligen att rekomendera för famlijer med barn. Vi är 15 pers som ska äta gott och ha en riktigt trevlig midsommar. Har bokat plats från torsdag till söndag så det blir som en minisemester. Hoppas på sol och värme (Y)
    Ska prova lite recept från MK

  • bakamonkeyprincess 18 juni 2010

    Jag och en kompis åker från Uppsala ner till Malmö och spenderar större delen av dagen på stranden med vänner, en engångsgrill och vin. På kvällen ska vi dansa loss i köpenhamn :)

  • kajzawargh 18 juni 2010

    Vann Spa fre - sön, de ordnar alla festligheter så jag och sambon ska bara ägna oss åt meditation, yoga, doppa oss i sju olika pooler (ersätter kanske de berömda 7 blommorna), äta gott och njuta av utsikten av Gullmarn och varandra.

  • caddie 18 juni 2010

    Midsommaraftons schema upp för barn och barnbarn vaknar snabb golfrunda , hem fixa midsommarbrunch med sill och tillbehör aktivera barnbarn att klä en midsommar stång, fram med lite tinto de Verano till de vuxna och egen tillverkad rabarbersaft till minderåriga. sen kör vi i gång med festen hela natten sen vrickning med in-kokt lax. dansen får gå på bryggan till tidig morgon. Glad Midsommar.

  • mattjejen 18 juni 2010

    Jag vet inte riktigt vad jag ska göra på dan, barnen e me kompisar så jag får hitta på nåt litet... fika me nån, hälsa på min farmor lr nåt, för sen jobbar jag midsommarkvällen å börjar 7.00 på midsommardagen....

    Glad Midsommar önskar jag alla{dance}

  • emaxen 18 juni 2010

    Skrivet av mama97mia den 18 jun 2010

    Midsommarafton blir lugn, inget planerat alls, beroende på vädret kanske vi går ner i Slottsparken o tittar på firandet.
    På midsommardagen åker vi till Skara sommarland och övernattar.



    Välkommen till andra sidan av Vättern, hoppas att ni får fint väder då, roligare att vara här o bada o leka om solen skiner.
    Skulle åkt dit i onsdags men det blev förhinder.
    Ha det kul här i Skara kram emaxen

  • chrisq 18 juni 2010

    (L)fest fest fest ju fler desto bättre just nu ca 67 knytis på gården sen utgång för dom som orkar ha en fin midsommar alla:DD

  • 123Linnea 18 juni 2010

    Jag tänker INTE dansa runt midsommarstången!

    Vi övernattar på hotell i Göteborg mellan torsdagen och fredagen - så dagen inleds ev med lite shopping.
    Vad vi ska göra på kvällen är inte spikat - men vi ska i alla fall vara i beredskap om det behövs, för en "ensam" tonåring, vars föräldrar och plastföräldrar lämnar honom åt "sitt öde".

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.