Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Önskar förslag och synpunkter på denna meny.....

  • majamia 17 juni 2011

    Hej
    I våras gifte våra vänner sig på skidsemestern och jag fick äran att vara tärna. Vår present var en 5 rättersmeny som jag och min man ska laga i vår stuga där vi ska övernatta och även njuta av en god brunch. Dom kommer i morgon kl 14,00 och då börjar ni med att åka iväg till ett mysigt cafe och fika. Därefter åker vi hem till stugan och njuter av vår middag.
    Dom ska bo i ett rum på ovanvåningen med underbar utsikt utöver kohagen och vi har tänkt göra det lite som en bröllopssvit med bubbel, jordgubbar och rosenblad mm

    Tar tacksamt emot lite tips och synpunkter på allt och särskillt desserten efter ostbrickan, gärna tips på ostar:)
    Sent ute som alltid ;)

    Meny!
    Färsk smörstekt grönsparris med Serranoskinka

    Grön ärtsoppa med mousserande vin och skaldjurstoast

    Helstekt citronmarinerat lammrostbiff med
    potatisgratäng, rödlöksmarmelad
    rårivna rödbetot & gele

    Ostbricka

  • boz1965 17 juni 2011

    Varför inte den här?

    Lakritspannacotta med salt citronhack

  • 7201 17 juni 2011

    Här kommer mitt bidrag.....(Y)
    Detta är suuuupergott och enkelt att göra.
    SMASKIG EFTERRÄTT
    Lycka till !!!!{eat}

  • The_mama97mia 17 juni 2011

    Ostbricka - en mogen Brie är ju ett måste, en krämig gorgonzola är inte fel - jag gillar Lidls bit, prisvärd och god. Ngn god färskost typ Creme Bonjour, och en fin bit hårdost t.ex cheddar eller emmentaler.

    Druvor, päron o kex till.

    Sen skulle jag inte orka så mkt mer till efterrätt än ngn god chokladtryffel...

  • The_mama97mia 17 juni 2011

    Förresten - vilken härlig o trevlig bröllopspresent!

  • majamia 17 juni 2011

    Skrivet av mama97mia den 17 jun 2011

    Förresten - vilken härlig o trevlig bröllopspresent!


    Tack :)
    Hoppas att det blir en mysig helg för brudparet och oss.
    Jag kör in om Lidl påväg hem och så tror jag vi kör på en smaskig efterrätt som jag fick tips om ovan. :)

  • majamia 17 juni 2011

    Gott!

  • majamia 17 juni 2011

    Skrivet av boz1965 den 17 jun 2011

    Varför inte den här?

    Lakritspannacotta med salt citronhack


    Låter riktigt gott men jag vet att dom inte gillar lakrits så den får jag göra till mig själv en annan dag

  • The_mama97mia 17 juni 2011

    Lycka till, det vore kul om du sen berättar hur det gick ?

  • majamia 17 juni 2011

    Skrivet av mama97mia den 17 jun 2011

    Lycka till, det vore kul om du sen berättar hur det gick ?

    JA det ska jag göra, håll tummarna för att det inte regnar som dom lovat hela helgen!

    Nu har jag skrivit ut en snygg meny, jisses va kul det är att fixa och planera :)

  • Cassiopeya 17 juni 2011

    Vilken toppenidé och vilken meny! Jag skulle bli superglad om någon gjorde något sådant för mig (L) :D

  • majamia 17 juni 2011

    Skrivet av Cassiopeya den 17 jun 2011

    Vilken toppenidé och vilken meny! Jag skulle bli superglad om någon gjorde något sådant för mig (L) :D


    Tack så roligt att höra! JAg hoppas att det blir toppen :)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.