Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

överraskningsfest för min 18åring!

  • majamia 8 februari 2010

    Har bjudit in många vänner i alla åldrar (ca 65pers) för att fira vår dotters 18års dag
    Tänkte bjuda på Gulachsoppa med bröd och ostbricka och tårta.

    Önskar tips på kul ideér som förgyller festen!
    Tackk på förhand! :D

  • Dintan 8 februari 2010

    Kommer alla samtidigt, eller är det öppet hus?

    Aktiviteter och kul påhitt är ju lite beroende på ovanstående

  • The_mama97mia 8 februari 2010

    Ngn sorts frågesport/tipsrunda ang födelseåret
    Vad hände 1992?
    Gärna personliga saker som rör er familj

    O personligt som rör din dotter
    vad gillar hon för te?/hur vill hon ha sitt kaffe/ choklad?

    Vilken är hennes favoritfärg? 1 x 2

    Vilken är favvomusiken/ filmen?

    sånt kan man göra som en liten tipsrunda kring kåken o så får man folk att cirkulera med.

  • siggemums 8 februari 2010

    Skrivet av mama97mia den 8 feb 2010

    Ngn sorts frågesport/tipsrunda ang födelseåret
    Vad hände 1992?
    Gärna personliga saker som rör er familj

    O personligt som rör din dotter
    vad gillar hon för te?/hur vill hon ha sitt kaffe/ choklad?

    Vilken är hennes favoritfärg? 1 x 2

    Vilken är favvomusiken/ filmen?

    sånt kan man göra som en liten tipsrunda kring kåken o så får man folk att cirkulera med.

    Ta gärna med kul grejer som inte alla vet som visar kanske okända talanger eller kanske något bus hon gjort.Inget för pinsamt men gärna nåt som hon och alla kan skratta åt.
    Som sista "fråga" på tipspromenaden kan alla få skriva 1-3 ( du avgör)positiva omdöme om henne. Gissa om det blir härlig läsning som värmer gott i hjärtat.

  • The_mama97mia 8 februari 2010

    *precis* sen kan man ju ha "gamla" foton som illustrerad frågor - både som vägledning och för att förvilla... Typ illustrera med hennas tioårsdag o fråga om ngt som hände när hon fyllde tolv.. Du fattar..

    Sorry, det låter kanske väldigt nördigt, men det kan bli väldigt kul, har varit med om detta själv..

  • Tillberga 9 februari 2010

    Alla får ta med bilder på födelsedagsbarnet som sätts upp som ett colage
    kommer att bli mycket finss(L)

  • majamia 9 februari 2010

    Tack snälla för alla härliga förslag! :D tipsrunda om födelsedags barnet kommer det bli och kul med foto från alla gäster!

    Alla gäster ska komma samtidigt och vara där när hon kommer hem. Hon är på melodifestivalens genrep på dagen så vi har sagt att vi ska se melodifestivalen på kvällen och äta lite gott så hon inte ska misstänka något.

    Jag funderade på att göra ett bildspel som ska gå och tipsrunda var ju kul, fick även tips om att göra en tipsrunda för att se hur många vuxen poäng hon får, tex frågor om valet, hur många flaskor det går i en back, trafikmärken, promille halt mm mm

    Några vänner kommer göra en visa till henne.

    Kommer ni på mer får ni gärna tipsa mer :D

    just nu funderar jag mest på hur alla ska få plats vid bord men det löser sig nog, jag bor ju stort! :p

    STORT TACK! :D

  • jimboz 9 februari 2010

    Jag hade precis samma idé som mama97mia....
    När 2 kloka huvuden kommer på samma sak så måste det vara ödet :)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.