Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Pinocchiotårta

  • sonja55 9 juni 2008

    Går det att frysa bottnarna till Pinocchiotårta???????

  • Kicki8 9 juni 2008

    Ja går jättebra.Bara ta fram och fylla..

  • sonja55 9 juni 2008

    TACK !! håller på att baka till 60-årskalas, vill få undan så mycket som möjligt nu i början på veckan.

  • Kicki8 9 juni 2008

    Smart.(Y)(Y)(Y)
    Jag hade Pinociotårtor till min sambos 40-års fest från nått år sen.
    Visste ej säkert hur många som skulle komma hade öppet hus, så då hade jag en extra i frysen bara att ta fram.De tinar snabbt.
    Hade en variant med chokladsmörkräm med kaffe i mellan,och grädde ovanpå och runtom(går mycket grädde).(L)

  • sajoh69 9 juni 2008

    Det går alldeles utmärkt (Y)

    Jag bakade en botten igår kväll som jag ska ta fram och "fylla" i morgon.

    Även om jag ska använda den samma dag som jag bakar den, brukar jag lägga in den i frysen en stund. Det är lättare att lägga ihop den om överdelen är hård, då går den inte sönder så lätt :D

  • lennali 9 juni 2008

    Mycket smart "sajoh69" att lägga botten i frysen ett tag (Y), varför har jag inte kommit på det. :(
    Du skulle se hur mina brukar se ut när jag har fört över dom till tårtfatet, som minsann inte är det enklaste arbetet i världen, spelar ingen roll hur många redskap jag har använt, det ser ändå ut som "nåt katten har släpat in". Tur att man kan fuska med lite grädde här och där.
    Tack för tipset//Lena

  • monac 9 juni 2008

    hur gör man en sådan tårta????:o

  • lennali 9 juni 2008

    Hej monac
    Kärt barn har många namn heter det ju, så även denna tårta. Här kommer några av alla recept som finns här på klubben:
    Pinocchiotårta
    Tårta med marängtäcke
    Herrgårdstårta

    Fyllning till tårta är grädde men sen kan det variera från hallon, dajm, bananer, jordgubbar mm.

  • vegannika 9 juni 2008

    Hejåhå, så många namn den har. Själv kallar jag den Curts tårta:p då första gången jag åt den var hos min dåvarande chef (som inte bakat den utan hans fru)
    sätter alltid jordgubbar eller hallon mellan. Ska prova lite annat också ser jag. Perfekt att den går att frysa. Det ska jag komma ihåg.

  • irrevirre 9 juni 2008

    Ett annat vanligt namn är Britta-tårta:-)

  • camillaf14 9 juni 2008

    Jag har aldrig vågat frysa den eftersom jag tror att marängen ska bli knepig. Kul att få höra att det inte stämmer. Tack snälla ni för tipsen (Y)

  • Glitterfia 9 juni 2008

    Britta tårta heter den för mig :D
    Absoluta favoriten (L) 'Jag brukar bara lägga på grädde och bär och använder inte lock, det blir bara tjorvigt :p
    Blev bjuden på den som vuxenvariant med krossad punchflaska i grädden och röda vinbär, jättegott.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.