Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Riktigt lyxig/god mat

  • Marksten 20 januari 2010

    Jag har min semester på vintern och går här varje dag och lagar mat. Försöker mig på nya smakupplevelser men har svårt att få till det. Är ingen utbildad kock. Vad jag söker är en riktig super upplevelse i smak. Orkar inte gå igenom alla recept här utan söker recept på några riktiga höjdare. Strunta i vad det kostar eller om det tar lång tid.

    Jag tänker fest.(Y)
    Jag tänker då först på middagsmat. Gärna tre rätters. Behöver inte vara krångligt utan att man har hittat en god kombination av råvaror. Typ MasterChef på TV 8.

    Hjälp mig.

  • Gnurf 20 januari 2010

    Pitepalt.

    "The best a man can get!!!" (Y)

  • boz1965 20 januari 2010

    Ingen lyxmat, men grymt god:

    Korv à-la Forsell

  • Marksten 20 januari 2010

    Pitepalt.

    "The best a man can get

    Jo, kanske men har man smakat riktigt hemlagade kroppkakor så slår inget de. Ni som inte gillar kroppisar, ja kan bara säga det det var nog inte riktigt hemlagade

  • jimboz 20 januari 2010

    Jag vet ju inte vad du budgeterat men finns väl lite dyrare varianter men denna måste väl vara rätt dyr.


    Korvsoppa på mitt sätt

  • Marksten 20 januari 2010

    Tack för korvgrytan. Kommer att laga den inom snar framtid.

  • Gnurf 20 januari 2010

    Kroppkakor!?? :'( Var det inte Lyxmat vi snackade om nu!??

    Skrivet av Marksten den 20 jan 2010

    Pitepalt.

    "The best a man can get

    Jo, kanske men har man smakat riktigt hemlagade kroppkakor så slår inget de. Ni som inte gillar kroppisar, ja kan bara säga det det var nog inte riktigt hemlagade

  • Marksten 20 januari 2010

    Jo det var lyxmat vi snackade om,, så pitepalt?

  • Mistys 20 januari 2010

    Fläskfilèpirog

    Detta brukar slå alla mina gäster med häpnad. Alla vill ha receptet. Otroligt gott och annorlunda (Y)

  • jimboz 20 januari 2010

    Här kommer den ultimata bjudmaten !

    Inkokta Grisfötter

  • FruAst 20 januari 2010

    En del av herrarnas husmankost tycker jag är kleffa-mat!

    För lyxmat om man har tid, köp en "Allt om mat". Ofta har de hela middagar som man kan laga. Låna ex. från nyår där kan du säkert få inspiration. Kolla ditt bibliotek, de kanske prenumerar, det blir ju billigare och ev. miljövänligare.

  • boz1965 20 januari 2010

    Skrivet av jimboz den 20 jan 2010

    Här kommer den ultimata bjudmaten !

    Inkokta Grisfötter




    Isch! Nästan bara brosk och svål. Inte värt besväret för det lilla köttet som finns på dem.

  • Marksten 20 januari 2010

    Nämen kom igen . Är vi här i MK så inkokta. Jag menar något riktigt gott.....möra oxfilen i fem dygn med marinaden ....koka buljongen i fem timmar.....ungsbaka fisken till 44grader...
    Alltså lite goa recept men smaken är som baken ...delad

  • Marksten 20 januari 2010

    En del av herrarnas husmankost tycker jag är kleffa-mat!

    För lyxmat om man har tid, köp en "Allt om mat". Ofta har de hela middagar som man kan laga. Låna ex. från nyår där kan du säkert få inspiration. Kolla ditt bibliotek, de kanske prenumerar, det blir ju billigare och ev. miljövänligare

    Har många tidningar men jag tänkte bara att det måste finnas några riktigt bra recept här. Det är väl därför den här hemsidan finns till. Dela recept.

  • The_mama97mia 20 januari 2010

    här är mina två bästa lyxiga recept - dom tar tid men är såååååååååååååå goda

    Oxfilé i två marinader, med citron, vitlök och rosmarin

    Viltbiff á la sambal

  • The_mama97mia 20 januari 2010

    JAg tycker tjälknöl i olika former/av olika köttslag är toppen och lyxigt på det sättet att det är inte ngt du snyter fram på en kvart
    Tid är pengar = lyxigt

    Fransyska á la tjälknöl med honung och timjan

  • jimboz 20 januari 2010

    Här kommer mera lyx :)

    Chili Cheese Balls

  • boz1965 20 januari 2010

    Är det långkok du är ute efter :D så håll tillgodo med:

    Soppnazistens crab bisque

    Soppnazistens cream of sweet potato soup

    Soppnazistens mexican chicken chili

    Soppnazistens mulligatawny

    "Soppnazistens" soppor anses allmänt vara i världsklass och de är alla (så gott som) långkok.

  • jimboz 20 januari 2010

    En annan svindyr lyxrätt som jag kostar på mig ibland


    Carbonara

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.