Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Riktigt lyxig/god mat

  • FruAst 21 januari 2010

    Skrivet av Marksten den 20 jan 2010

    Orkar inte gå igenom alla recept här utan söker recept på några riktiga höjdare. Strunta i vad det kostar eller om det tar lång tid.

    Hjälp mig.



    Du får nog leta recept ändå!!:p

  • Marksten 21 januari 2010

    Verkar som det! Någon som ser på Masterchef goes large på TV 8 varje vardag 18:50? Jag hoppades på lite sådana recept. Hemmakockar som fixar fantastisk mat på en timma eller två.

  • emaxen 21 januari 2010

    Detta är ett av mina favvo recept :p,särskilt om man fiskat makrillen själv.(Y)
    http://www.matklubben.se/recept/grillad_makrill_i_foliepaket_35816.html

  • MammaModesty 21 januari 2010

    Allt beror ju på vad du tycker om... som sagt smaken är som baken.. här kommer några av mina favoriter...

    denna kan man sö lycklig efter att ha ätit...
    [recept]20630/recept]

    enkel o god...
    Knuts frestelse

    tycker du om o baka... ja då är denna perfekt.. inte någon smal-kaka men så good
    Biggans nöttosca

    Festligt en fredagkväll.. så passar denna
    Räkor- Camberi al vino Bianco

    Eller varför inte köpa ett paket kräftor... o servera detta brödet till.. (passar som tillbehör till mycket)
    Vitlöksbröd

    lycka till! hoppas du hittar nått av alla tips som du tycker är både lyxigt o gott... :)

  • MammaModesty 21 januari 2010

    hmm så misslyckades jag med första receptet... o sen ska det stå dö... inte sö.. här kommer den... :o


    Lammstek provencale med rostad färskpotatis och gräddig sås

  • Marksten 21 januari 2010

    Så där ja. Nu kommer det grejor. Mmm.... lammsteken så fin ut.

  • MammaModesty 21 januari 2010

    Skrivet av Marksten den 21 jan 2010

    Så där ja. Nu kommer det grejor. Mmm.... lammsteken så fin ut.



    den är underbar för oss som tycker om lamm... =) jag hoppas du kommer tycka om den.. skriv gärna sen när du gjort den o säg vad du tyckte... =)

  • jimboz 21 januari 2010

    Varje gång jag får lite pengar över så lyxar jag till med denna....

    Risgrynsplättar

  • Erajscha 21 januari 2010

    För mig kan en riktigt god lyxig middag vara följande:

    Till förrätt:

    Gratinerad hummer

    Huvudrätt:

    Stekt oxfilé med pepparsås

    Till det skulle jag servera klyftpotatis, potatisgratäng eller hasselbackspotatis och kanske baconlindande haricots verts eller blancherade sockerärtor.

    Till efterrätt:
    Vit och mörk chokladmousse
    med espresso/cappucino (och avec förstås)

  • jimboz 21 januari 2010

    Om jag vann på Lotto så skulle jag laga denna till alla jag känner ...

    Tomatsoppa

  • hillan66 21 januari 2010

    Det här är en höjdare tycker jag! (Y)

    Marinerad fläskfilé med grön örtsås

  • Okänd 21 januari 2010

    Det här handlar om rolig samvaro i köket, sedan kommer det en mträtt på bordet som är något alldeles extra!
    Bjud in dina vänner, laga den här soppan tillsammans, alla kommer att förundras när ni sitter runt bordet och vanjuter denna underbara soppa.

    Libyan Soup

    Lycka till! (Y)(L)

  • The_mama97mia 21 januari 2010

    Hmmm... bästa smakupplevelse skriver du som önskemål. Det är ... svårt att leva upp till ju.
    Det allra, allra godaste jag vet är när jag grillar ngt väl marinerat kött på min Weber, men just nu döljs den av 4 dm snö ungefär...

    Jag vet vad du menar med MasterChef, otroligt kul program, men även där hinner man sällan se exakt hur dom tillagar det.

    Kul tråd, hoppas fler fyller på med festrätter och lyxiga smaker!

  • Marksten 21 januari 2010

    Tackar för fina recept. Ja, ibland behöver man pigga upp tilvaron. Bra att ha fina recept när det kommer folk eller högtider. Idag på Masterchef, krångla inte till det. Nyttigt för mig som gärna har i FÖR mycket grejor. Pastasås: tomat,chili,vitlök och basilka: kan det bli enklare

  • redd 21 januari 2010

    Några förslag.

    1. Koka egen buljong som du sedan gör soppa på.
    2. Gör egen pasta.

    Gjorde denna som i julas, skall göra en ny snart, gudomlig som smörgåsmat.
    Rullsylta

    Winerbröd är ju en annan ide..

    Igentligen tror jag du kan ta vad du brukar äta/dricka och göra det själv..

    Egen öl/vin kan du ju också roa dig med.

  • Marksten 22 januari 2010

    Ja, rullsylta det var väl inte riktigt vad jag hade tänkt mig till festmat. :@

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.