Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Rökt fläskfilé - ditt bästa recept/tips?

  • The_mama97mia 9 augusti 2009

    Jag undrar vad ditt bästa tips och eller recept är på rökt fläskfilé? Jag brukar passa på att köpa när det finns, inte så dyrt och mkt gott, men jag vill göra ngt mer festligt med än att bara behandla som rökt skinka typ.

    Märke TULIP har jag ofta köpt, den är bra salt o god. Men som sagt var, nu ligger en filé i kylen och jag saknar inspiration - hur ska jag göra den rättvisa???

    :)

  • Lennart_58 9 augusti 2009

    (H) Mitt bästa är, hårt bröd, philadelpiaost, tunna tunna skivor men många, ät o skölj ned med Lokavatten naturell. :p Inget recept men jäkligt GÖTT. Lennart.(Y)(Y)(Y)

  • Lennart_58 9 augusti 2009

    Du mama97mia förresten, :p köpte ju en liten bit på ICA idag, 332gram/99:- kilot. Gjort av JojjenAB i Väservik anno 1898, hmmm, undrar on den är för gammal. :( Asch jag prövar en smakis i morron. Lennart. :D:D:D

  • Cassiopeya 9 augusti 2009

    Vi har också köpt rökt fläskfilé någon gång, men vi har bara ätit den som godis. Kanske är god på ett gott, lite grovt bröd, med färsk gräslök så här i sommartider :p

  • farmoringer 9 augusti 2009

    Jag har den till potatisgratäng. Ibland kall och ibland lägger jag den ovanpå potatisgratängen när den nästan är färdig så den blir varm.

  • The_mama97mia 9 augusti 2009

    tack för tipsen....

    Det blev tunna skivor med kokt potatis o kall sås till, kändesfantasilöst men var tvungen att göra ngt snabbt,
    Vill gärna ha fler tips , det är inte helt lätt att få tag på rökt fläskfilé så när jag ser det köper jag - utan ngn tanke... haha (H)

  • Lennart_58 9 augusti 2009

    Skrivet av mama97mia den 9 aug 2009

    tack för tipsen....

    Det blev tunna skivor med kokt potatis o kall sås till, kändesfantasilöst men var tvungen att göra ngt snabbt,
    Vill gärna ha fler tips , det är inte helt lätt att få tag på rökt fläskfilé så när jag ser det köper jag - utan ngn tanke... haha (H)


    Vad då fantasilöst. Det lät ju jättegott så här i sommarvärmen med ngt kallt. Toppen toppen. Lennart.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.