Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

ryggbiff

  • slarvan 2 mars 2011

    Jag har köpt en ryggbiff i bit och skulle vilja laga till den hel i ugn, det ser så gott ut. Men vad ska jag krydda den med? Hur ska jag krydda den? Hur länge i ugnen, och i vilken värme?? Tipsa mig eller ge mig nåt recept :)

  • chrisq 2 mars 2011

    (Y)¨jhelstekt ryggbiff är så gott salt o peppar räcker sen är det såsen lite charlottenlök o vitlök o k alvfond o glöm intë grädden blir så gott

  • svengelsk 2 mars 2011

    Här skulle det bli yorkshire pudding, rostade palsternackor & potatis samt pepparrotssås. Den sistnämnda är mycket enkel: blanda riven pepparrot med lite tjock grädde, man äter bara någon matsked var.

  • Cassiopeya 2 mars 2011

    Jag hade rullat den i grovmalen svartpeppar. Brynt den en stund och sen in i ugnen tills den är som jag vill ha den...:D

  • farmoringer 2 mars 2011

    Helstekt ryggbiff med rödvinssås

    Kanske det här kan vara nåt?

  • MatAnders 3 mars 2011

    Jag tycker inte man skall krydda sönder en hederlig biff salt & peppar och bryn den först sen in i ugnen och ös den lite då och då tycker jag blir bäst.

    Lycka till.

  • Bianca 3 mars 2011

    Skrivet av Cassiopeya den 2 mar 2011

    Jag hade rullat den i grovmalen svartpeppar. Brynt den en stund och sen in i ugnen tills den är som jag vill ha den...:D


    Helt suveränt gott. Ett tips är att sätta i en köttermometer och ta ut köttet när det uppnått rostbifftemp, dvs 57-60 gr och sen låta det vila en stund innan man skär upp det. Det ser rätt rött ut men blir sååå mycket godare än om man låter det steka igenom ..... tycker jag iaf. En konjakssås och grönsallad med gongonzola i som tillbehör. Est voila, le diné est fini.

  • Glitterfia 3 mars 2011

    Jag skulle krydda ordentligt med salt och peppar samt bryna den runt om i en het stekpanna.
    Sen in i 100° tills termometern visar på ca 60° (rosastekt). Viktigt att den får vila inslagen i folie ca 15 min innan den skivas upp.

    Skulle servera med råstekt potatis och en härlig rödvinsskysås.

  • Bannizz 3 mars 2011

    :P

  • mirre7 3 mars 2011

    Jag hade kryddat den med salt, svartpeppar och lite epiche rich (fyra kryddor) och ugnsstekt den med termometer, 175 grader, till termometern visar knappt 60 grader, kanske lagt lite grovt skuren lök och rotfrukter runt omkring. Rödvinssås till:)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.