Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Ska ha maskerad! Tips på alkoholfri bål?

  • Daliaflicka 9 juni 2013

    Hej!

    Nästa helg ska jag stå värd för en maskeradfest. Jag tänker bjuda på välkomstbål och tar gärna emot tips på bra recept. Den ska vara alkoholfri och räcka till åtminstone 30 glas. Jag vill gärna ha en bål som smakar fräscht och lite mer spännande än bara läsk, även om den är alkoholfri. Alla tips mottages tacksamt! :)

  • DoctorWho 10 juni 2013

    Jag har sparat många alkoholfria bålrecept i min kokbok, se länken.
    http://www.matklubben.se/matklubben/DoctorWho/kokbok/?id=6795966

  • anna_ho 10 juni 2013

    Det finns ju massor av olika drinkmixer att köpa. Bara blanda som det står på. ev lite frukt och utesluta alkoholen. Lätt och smidigt (Y)

  • elleave 10 juni 2013

    Har två favoriter:

    Nr 1: Drickfärdig Flädersaft och Sprite, ungefär lika delar och massor av frysta jordgubbar.

    Nr2: Ananasjuice, sprite, lite blå curazo för färgen och blandade citrusfrukter i skivor.

  • JennyMariaBrandstrom 11 juni 2013

    Gör egen saft av dina favorit bär. Det är inte så svårt som det låter och blir garanterat nyttigare än "köpe" saft som ofta innehåller massa märkliga tillsatser. Jag brukar göra jordgubb och citron saft på frysta bär som jag kokar upp med lite vatten och skivar ner en citron i så får de dra ett tag innan jag silar av. Det tar nästan ingen tid för det sköter sig själv.

  • sofia_olofsgard 13 juni 2013

    Skrivet av Daliaflicka den 9 jun 2013

    Hej!

    Nästa helg ska jag stå värd för en maskeradfest. Jag tänker bjuda på välkomstbål och tar gärna emot tips på bra recept. Den ska vara alkoholfri och räcka till åtminstone 30 glas. Jag vill gärna ha en bål som smakar fräscht och lite mer spännande än bara läsk, även om den är alkoholfri. Alla tips mottages tacksamt! :)


    Jag brukar blanda passionfruktläsk, tropisk juice och använda frysta jordgubbar som isbitar. Blir hur gott som helst.

  • Cassiopeya 14 juni 2013

    Jag gillar den här bålen (L)

    Festlig päronbål

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.