Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Smörgåstårta vid dop

  • lindiz791 3 februari 2010

    Hej,

    Ska ha dop snart dit det kommer 22 vuxna och 9 barn.

    Funderar på att göra smörgåstårtor. Enligt receptet blir varje tårta ca 30*40cm. Hur många tårtor måste jag då göra? Är två lager fyllning i tårtorna

    mvh
    Linda

  • Gnurf 3 februari 2010

    De vuxna delar på varsin, barnen under 7 år delar på 4 delar. Det blir alltså 11+2,25. Gör 14st för att vara lite på den säkra sidan. Alltid trist om maten tar slut...:'(

    Nu förutsätter jag alltså att dopbarnet inte äter Smörgåstårta :o

  • Gnurf 3 februari 2010

    Alternativt gör du 2st...det kan oxå räcka beroende på hur mycket barnen äter. Många barn föredrar kanske varmkorv istället....:)

  • mattjejen 3 februari 2010

    När jag gör smörgåstårta lägger jag ihop den på en plåt, så jag skulle ha gjort 2 st till dopet. Sen brukar jag ha tre fyllningar, en mjukost å skinka, en med typ skagenröra å en med leverpastej å bostongurka. Sen har jag filadelphiaost utrört med lite grädde för smidigare konsistens som jag täcker hela smörgåstårtan med.

    Lycka till!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.