Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Sommarfest

  • majamia 12 juni 2008

    Skrivet av stinta den 12 jun 2008

    Jag skrev en hel massa nyss men vet inte vad som blev fel å nu orkar jag inte skriva om allt igen. Så nu blir det en förkortad version. Har ni/du haft tipsrunda med gästerna som svarsalterativ? Ex. Vem suger bäst? Vem är sötast runt munnen? Vem är mest musikalisk? Sen har man då gästerna som svarsalterativ som senare får utföra en massa saker för att rätta
    ta synd, du orkar kanske skriva igen en annan dag. låter som en jättekul tipsrunda det ska lib fundera vidare på. Tack för tipset, kul!

  • stinta 13 juni 2008

    Skrivet av majamia den 12 jun 2008

    Skrivet av stinta den 12 jun 2008

    Jag skrev en hel massa nyss men vet inte vad som blev fel å nu orkar jag inte skriva om allt igen. Så nu blir det en förkortad version. Har ni/du haft tipsrunda med gästerna som svarsalterativ? Ex. Vem suger bäst? Vem är sötast runt munnen? Vem är mest musikalisk? Sen har man då gästerna som svarsalterativ som senare får utföra en massa saker för att rätta
    ta synd, du orkar kanske skriva igen en annan dag. låter som en jättekul tipsrunda det ska lib fundera vidare på. Tack för tipset, kul!


    Finns det intresse, klart jag skriver ner alla olika förslag på tipsrundan och hur man sen "rättar den" Men det får bli när jag inte är på jobbet som nu, Kan bara säga att det blir många roliga "scener"

  • majamia 14 juni 2008

    Skrivet av stinta den 13 jun 2008

    Skrivet av majamia den 12 jun 2008

    Skrivet av stinta den 12 jun 2008

    Jag skrev en hel massa nyss men vet inte vad som blev fel å nu orkar jag inte skriva om allt igen. Så nu blir det en förkortad version. Har ni/du haft tipsrunda med gästerna som svarsalterativ? Ex. Vem suger bäst? Vem är sötast runt munnen? Vem är mest musikalisk? Sen har man då gästerna som svarsalterativ som senare får utföra en massa saker för att rätta
    ta synd, du orkar kanske skriva igen en annan dag. låter som en jättekul tipsrunda det ska lib fundera vidare på. Tack för tipset, kul!


    Finns det intresse, klart jag skriver ner alla olika förslag på tipsrundan och hur man sen "rättar den" Men det får bli när jag inte är på jobbet som nu, Kan bara säga ått det blirtack jätte många roliga "scener"
    gärna?

  • majamia 16 juni 2008

    puffar! (Y)

  • matnjutaren 16 juni 2008

    Skrivet av majamia den 16 jun 2008

    puffar! (Y)

    Jag ska då "puffa" lite på dej med! :p(L)
    Du verkar ha en massa trevliga lekar på ditt "lager" med sååå...Snälla...dela med dej av dem. (L)
    Som en föregående "lekare" sa: "pärmen är lekt i om å om igen" (Y)
    Vill du? *blink,blink* :p

  • stinta 17 juni 2008

    Skrivet av majamia den 14 jun 2008

    Skrivet av stinta den 13 jun 2008

    Skrivet av majamia den 12 jun 2008

    Skrivet av stinta den 12 jun 2008

    Jag skrev en hel massa nyss men vet inte vad som blev fel å nu orkar jag inte skriva om allt igen. Så nu blir det en förkortad version. Har ni/du haft tipsrunda med gästerna som svarsalterativ? Ex. Vem suger bäst? Vem är sötast runt munnen? Vem är mest musikalisk? Sen har man då gästerna som svarsalterativ som senare får utföra en massa saker för att rätta
    ta synd, du orkar kanske skriva igen en annan dag. låter som en jättekul tipsrunda det ska lib fundera vidare på. Tack för tipset, kul!


    Finns det intresse, klart jag skriver ner alla olika förslag på tipsrundan och hur man sen "rättar den" Men det får bli när jag inte är på jobbet som nu, Kan bara säga ått det blirtack jätte många roliga "scener"
    gärna?


    Nu "försvann" den här tråden, så jag puffar lite ja me;-)

  • majamia 17 juni 2008

    Skrivet av matnjutaren den 16 jun 2008

    Skrivet av majamia den 16 jun 2008

    puffar! (Y)

    Jag ska då "puffa" lite på dej med! :p(L)
    Du verkar ha en massa trevliga lekar på ditt "lager" med sååå...Snälla...dela med dej av dem. (L)
    Som en föregående "lekare" sa: "pärmen är lekt i om å om igen" (Y)
    Vill du? *blink,blink* :p


    Hej :D
    Det gör jag så gärna, återkommer så fort jag kan.
    Kul att vi är några som gillar detta med lekar och annat kul till fest!

  • matnjutaren 17 juni 2008

    Tack, snälla lilla majamia! (L)
    Ja visst är det väl bara så roligt att vi inte har "tappat leklusten"!! :D
    Skulle jag göra de, ja du, då ligger jag "nock" med näsa i vädret. :p

  • majamia 3 juli 2008

    Hej igen alla och stooort tack för alla kul tips och ideer jag fått av er! vi kommer prova endel!

    Nu har jag 7 härliga veckors semester hemma tillsammans med familjen så nu blir det lite tid för sommarfest planering vilket jag gillar! :D

    Nu har alla gäster tackat jag och vi blir ca 40 personer. Vi sätter upp ett stort tält 10*5m så vi får gott om plats. Detta år har vi lånat in bord stolar och porslin av våra kära vänner, det blir lättare att duka då, jag tycker att det är kul att duka det är ju halva middagen. Det brukar bli två stora bord till att ställa maten på och vi har ju inte hur många stolar som helst i stugan så detta känns bra att ha med sig detta i år, det är bara lite planering med att få dit alla saker men det löser sig :D

    just nu planerar vi för tipsrundan och jag kommer använda mig av lite tips jag fått här. (L)

    Sen kommer vi ha lekar och kluringar men det är inte klart ännu, äåterkommer med det senare.....

    Vi middagen kommer vi ha lite sånger och lekar. Alla kommer få ett hemligt uppdrag skrivet under tallriken på något kul dom ska göra under middagen, tex plocka mat från grannens tallrik el skåla så fort en viss person stoppar gaffeln i munnen osv.....

    Jag har bakat marängtårtor som ligger i frysen som vi ska ha på eftermiddagen så nu är det mest bullar och småkakor kvar att fixa...(Y)

    Ännu har jag inte bestämt vad vi ska bidraga med till buffen men det kommer jag på.

    Ja nu ska jag fundera vidare, är så glad att min dator är året hemma efter reparationen den varit iväg på. Hoppas att den nu håller(Y)(Y)

    Vill ni dela med er av mer kul tips så blir jag jätteglad!!
    På återseende(L)

  • majamia 15 juli 2008

    inga fler kul tips på lager hos er???? :D:p:D

  • majamia 21 juli 2008

    puffar upp tråden och hoppas på ännu fler tips, på lördag brakar festen av! (Y)

  • Agali 8 augusti 2008

    Det där med uppdrag under tallriken låter ju bara SÅÅ roligt, det ska absolut provas!

    Dansk julafton är väldigt skojigt, det är det säkert många som har lekt. Man behöver en pinne för varje lag, den ska vara ca 1 meter hög. Sen sätter man ner pinnarna i marken i en rad, fast med gott om mellanrum emellan, ställer upp lagen på andra sidan och kör en stafett!
    Man ska springa fram till pinnen, sätta pannan mot den, snurra tio varv (lagkamraterna räknar högt) och sedan springa tillbaka till sitt lag igen för att med en handklapp låta nästa man springa fram.
    Ni kan tro att det blir många skratt när folk springer åt helt fel håll, in i varandra, ramlar osv! :D

    Ett tips till tipsrundan är att ta olika yrken, till exempel civilingenjör, och blanda ihop bokstäverna så det får kluras riktigt ordentligt på svaret.

  • The_mama97mia 12 juni 2009

    *puffar* upp tråden eftersom lekar var eftersökt i annan tråd nu. Dags för sommarfester o leklusten kanske finns i ¨år igen.

  • stinta 8 januari 2012

    Ja nu är det snart bröllop och sommarfest på gång så jag passar på och puffar denna tråd igen.
    Lekar blir det ju aldrig för lite av. Vill ju gärna komma med något "nytt"
    Just nu har jag lite problem med att komma på vad jag ska hitta på med brudparet. Nånting som inte är jobbigt ( har ju ändå brudklänning på) det får inte vara för skämmigt. Nåt tips?

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.