Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Spackla studenttårta, men med vad?!

  • amirene 28 maj 2014

    Hej!

    Jag ska göra en studenttårta nästa vecka som jag tänker täcka med ett lock av vit (ofärgad) sockerpasta.
    Dock har jag fått veta att man inte ska lägga grädde på tårtan under locket för att då kommer sockerpastan att "svettas", utan de jag har sett använder smörkräm.

    Problemet är att jag vill inte riskera att tårtan smakar smörkräm då jag tänkt fylla den med glasscreme & jordgubbsmousse och är rädd att smör skulle bryta av alldeles för mycket mot de smakerna.


    Har ni något tips på vad man kan spackla tårtan med som är neutralt eller går bra ihop med vanilj/jordgubb?


    Tack på förhand! :)

    MVH // Anna

  • husmusen88 28 maj 2014

    Det stämmer att sockerpasta svettas om man använder grädde, inget man vill riskera kanske. Det man kan göra är att pensla med olja eller smält smör. Blir inte lika bra men det funkar i några timmar. Kavla inte sugarpasten för tunt för då svettas den lättare.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.