Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Student

  • majamia 26 maj 2013

    Hej
    Den 13 juni har vi student med många gäster. Jag tar tacksamt emot tips på enkla men festliga och goda bufferätter.
    Vi ska grilla ytterfile och skiva tunt och ha bönsallad och något med bulgur och krämig pasta till.
    Tack för alla tips till denna dag (Y)

  • Nenabirk 27 maj 2013

    Ett matigt fyllt bröd är alltid gott och man kan fylla med nästan vad som helst. Vi har gjort nåt liknande detta:

    http://fikaerica.blogspot.se/2011/04/fyllda-brod-picknickbrod-passande-till.html

    flera gånger. Vi har fyllt med bla skinka+oliver+mozzarella, grillad paprika+fetaost, bacon och bacon+västerbottensost. Det är lätt att göra ett vegetariskt och ett med skinka. För att skilja dem åt kan man dekorera med solrosfrön eller örter.
    Orkar man inte göra hela bröd kan man blanda ner riven ost, hackad skinka och örter i degen till vanliga grahamsscones eller göra någon slags matmuffins.

  • The_mama97mia 27 maj 2013

    har ni grillen tänd eller gör ni allt i förväg? Annars finns ju massor med roliga kryddkorvar att grilla - man kan ju grilla dom o sen dela i mindre bitar för mer Buffékänsla.
    Minipajer tycker jag personligen är trevligt på buffé så där, har ett recept på Minimala smördegspajer här.
    NU nämner du bulgur o pastasallad, samt tunt skivat kött. Får mig att tänka på ngt mer tuggigt, eller krispigt liksom. Ett gott bröd är ju givet, men ngt annat med lite yta på vore kanske nivce. Typ baconlindade dadlar/champinjoner/ngt. Rädisor - helt solo - med flingsalt on the side är också krispigt o smakrikt bara on its own.
    Lycka till!

  • majamia 29 maj 2013

    Tack för svaren :)Vi tänkte marinera och grilla ytterfile. Bröd blir det med och rädisor bra tips. Vi blir många ca 90-100 matgäster och jag vill inte ha för mycket arbete denna gång så jag måste begränsa mig lite, för att få till det.
    tips på enkel god krämig pasta sallad?
    Kramn

  • Cillen73 1 juni 2013

    Enkel pastasallad. Blanda pasta och valfria grönskaer, gärna sådana med lite tuggmotstånd typ paprika mfl.. med den färdiga kryddade creme fraichen paprika/chili. Blir jättegott. Blanda efter smak om du inte gillar så starkt med vanlig cremefraiche eller turkisk youghurt för att få lagom "hetta".

  • DoctorWho 2 juni 2013

    Skrivet av Cillen73 den 1 jun 2013

    Enkel pastasallad. Blanda pasta och valfria grönskaer, gärna sådana med lite tuggmotstånd typ paprika mfl.. med den färdiga kryddade creme fraichen paprika/chili. Blir jättegott. Blanda efter smak om du inte gillar så starkt med vanlig cremefraiche eller turkisk youghurt för att få lagom "hetta".

    (Y)Äntligen ett snabbt och enkelt recept på krämig pastasallad. Jag snor det!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.