Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Tips till herrmmiddag, tack!

  • 5 januari 2004

    Kan någon ge tips om en bra menytill en herrmiddag för 8-10 pers.Helst ska så mycket som möjligt varaklart innan gästerna kommer. Önskar även dryckestips till.

  • 7 januari 2004

    Middag Till pers2.1/2 kg biff eller kycklingfileStrimla köttet i 1 cm tjocka strimlorFress upp i ca 5 minuter i en het stek panna eller kastrul utan lock.Krydda med grillkrydda salt och peppar ieftersmak. blanda i mot slutet 2 st stora gul lökar 3-4 paprikor röd el grön, 1 zuccini allt skal vara tjock strimlade. låt allt värmas i hop lätt servara med tacco sås grädfill som dipDet är gott med vitbröd eller tortilla bröd.Dryck det passar bra med en kall öl eller en kraftig röd vin. smaklig måltid

  • 9 januari 2004

    Jag har gjort Pasta Carbonara ett par gånger. Grädde, bacon och en rå äggula, perfekt! Det finns recept i Kokboken här på Matklubben.

  • 11 januari 2004

    Jag tycker du ska göra en kryddig och god chili con carne! Lite ölkrov som tilltugg och kaffedrinkar elelr kaffe och cognac till dessert!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.