Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

trerätters

• marita-54 16 januari 2011

vill gärna ha förslag på en festlig men inte för kompliserad meny , förrätt, varmrätt, dessert, för 8 personer.

• meilling 16 januari 2011

Det finns hur många maträtter som helst att välja mellan.
    Förslag på förrätter: Toast Skagen, Vitlöksfrästa scampi med en lätt sallad till, eller koreanska plättar.
    Förslag på huvudrätter: Fläskfilé i gräddsås, laxspett med tillbehör, kött med örtmarinerad klyftpotatis och sås, eller kalkon med brysselkål, potatis/ris, brysselkål och gräddsås.
    Förslag på dessert: Tiramisu, Sorbet eller chokladdesserter brukar ofta gå hem.

Annars är ju buffé en rätt bra idé.
    Då kan gästerna få ta vad dom vill och hur mycket dom vill...
    Att göra buffé behöver inte vara mer komplicerat än att göra en förrätt/huvudrätt.

• 7201 16 januari 2011

Här kommer mitt bidrag till FÖRRÄTT !!!
    Det kommer bli succé !!!!
    Räk- och avokadosallad
    Måste testas

• smulan1katt94 16 januari 2011

Förrätter: Räkcoctail, parmaskinka med lökflan, toast med ost och skinka/gravad lax,
    Varmrätt: Hasselbackspotatis med panerad fläskfile och brunsås, panerad rödspätta med kokt potatis och remuladsås,
    Eftterätt: Mandeltårta med grädde, Blåbärspaj med vaniljsås, daimtårta, marängswiss
    :D

• 7201 16 januari 2011

Här kommer ett tips på KANONGOD efterrätt.
    Lätt att göra.....
    SMASKIG EFTERRÄTT

• amoz 16 januari 2011

Mitt bidrag till en supergod och lättgjord förrätt.

Hawaii-räkor.

• 7201 16 januari 2011

Åsså ett tips på världens enklaste (såååå god)varmrätt....
    Smakar nästan som Porterstek....Jag brukar använda fläskotletter utan ben ibland.
    LYCKA TILL !!!{party}
    Fläskfilé med lingon

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.