Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vad blev du bjuden på senast?

  • The_mama97mia 1 november 2009

    En vän berättade för mig vilken god meny hon blivit bjuden på igårkväll. Det lät himla spännande och nytt för mig.
    Tänkte att man i en sån här tråd kan beskriva vad man blivit bjuden på (alltså inte lagat själv) och kanske inte har receptet på?

    Mest som inspiration inför eget experimenterande....
    (Y)

  • Gul13 1 november 2009

    Jag börjar jag då. Dock kan jag inte bidra med några häftiga menyer men men ...

    Igår blev jag bjuden på tacos.

    Gången innan det var det lammsadel, potatisgratäng och grönsaker.

  • The_mama97mia 1 november 2009

    Det är rätt länge sen jag själv var bortbjuden på middag, men jag minns att jag för första gången då fick äta den vidunderligt goda dubbelmarinerade oxfilén, finns i många olika varianter här på MK, denna var med citron, rosmarin och vitlök. Serverat med en ljuvligt krämig potatisgratäng och god sallad.
    Efter den bjudningen har jag försökt göra lika med fläskfilé - inte samma sak men också gott.

  • essim 1 november 2009

    Räkor, goda franska ostar, baguette, rostat bröd, marinerade oliver, vitlökssås, pepparrotssås och romsås, kokt skivat ägg. Vitt vin och vichyvatten. Enkelt men mycket gott. :)

  • tantor1 1 november 2009

    blev bortbjuden på efter rätt igårkväll det var äppelkaka och vaniljsås smarrigt värre och tänk vilket trevligt sätt att umgås på.. vi kom hem halv tre i morse.
    tänker prova själv med sådan bjudning.Några förslag på efterrätter?:)

  • matmarie 1 november 2009

    Blev bjuden på en fantastiskt god middag i går hos ett par vänner.
    Förrätten var en smördegsplatta med mozzarellaost , tomat , något grönt och rostade pintjenötter på.
    Huvudrätten var färska lasagneplattor fyllda med kyckling, svamp, något grönt och en sås över. Fantastiskt gott!!
    och till efterätt så var det både en päronpaj med glass, samt cholad fondue!! (Y)
    ska formligen BE om recepten!! :D

  • matmarie 1 november 2009

    Tack Mia för en jätterolig och inpirerande tråd!!!! (Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.