Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vad kan man bjuda på?

  • Mikkos40 22 oktober 2008

    Hej!
    Jag hoppas att ni på matklubben kan hjälpa mig,jag hade nu till alla helgonhelgen tänkt bjuda in till en liten höstbuffé med lite olika kalla rätter.
    Vi blir nog 5-10 personer.
    Vill gärna ha lite förslag på bra mat att bjuda på.

  • Mikkos40 22 oktober 2008

    Hoppas någon har något gott man kan bjuda på,till alla helgonhelgen.
    Skriver då och då för att hålla i gång tråden.:o

  • Matklubbare 22 oktober 2008

    Paj passar alltid på buffébord!
    Baconinlindad sparris
    Antingen svampsoppa elle Morots och -räksoppa (finns i min kokbok)

    Nån har säkert fler idéer!

  • Mikkos40 22 oktober 2008

    Tack för dina förslag ska kolla på det.

  • Eery 22 oktober 2008

    pumpapaj till efterrätt kanske?
    måste fundera lite:o

  • boz1965 22 oktober 2008

    Minihamburgare 25 - 30 g med "bloddressing" Kolla min dressing nedan och färga den illröd med karamellfärg:

    Hamburgerdressing med tryck

  • Mikkos40 22 oktober 2008

    Tackar.

  • Mikkos40 22 oktober 2008

    Hoppas på fler förslag.

  • Mikkos40 23 oktober 2008

    Hej!:'(Gör ett nytt försök

  • Eery 23 oktober 2008

    sötpotatis cheesecake... leila bakade det häromveckan på tv men jag hittar inte receptet

    finns ett engelskt... som kräver översättning måttmässigt:(

  • Svesse60 23 oktober 2008

    Mitt förslag är kycklingklubbor, pastasallad, potatissallad, grillad karré, ägghalvor, ostar, mitt recept på "Brorsans bästa röra", pain rich, rostbiff mm

    Brorsans bästa röra

  • matvraket 23 oktober 2008

    Jag vet att du skrev kall mat, men några förslag på jättegoda buffétillbehör är baconinlindade dadlar, smördegsinbakade oliver samt baconlindade fyllda championer.

    Lycka till!

  • MatAnders 23 oktober 2008

    Rökta laxrullar med pepparots visp i är alltid uppskattat, sen har jag ett gott recept "Rom och äggröra " som e jättegott på små snittar, finns ju egentligen hur mycket som hellst att välja på.
    Lycka till.

  • Eery 23 oktober 2008

    dadlar är perfekt plockmat. fyll med getostcremé, fetaost, ädelost, mandlar, smaksatt mandelmassa. linda nån god skinka runt eller doppa i choklad:p

  • The_mama97mia 23 oktober 2008

    det låter som en rolig idé, men jag har svårt att ge tips - ska det vara kalla rätter? Ska det vara plockmat = fingermat liksom? Eller buffé där man tar o sen sätter sig till bords?
    Som många ovan skrivit - paj är ju suveränt, (minipajernas förespråkare är undertecknad). Jag gillar också Ostfylld filodegspaj (kolla i mina recept) som går att göra i fingerfärdigt format, men även i långpanna.

    Ngt som är toppen på buffé är dubbelmarinerad kyckling/och/eller fläskfilé - finns flera recept här på MK.

    Ledsen att inte kunna vara till mer hjälp, men om du utvecklar frågan lite så kanske fler tycker det är lätt att tipsa?

    Mvh Mia

  • Mikkos40 23 oktober 2008

    Mer att var och en tar av det dem vill ha,lite likt tex ett julbord fast med annat så klart.
    Hoppas ni förstår vad jag menar.
    Tack för förslagen hittils låter intressant alltihop.

  • marwis 23 oktober 2008

    Kolla min kokbok under "fliken" Buffé. Jag har också en del lämpliga kycklingrecept under fliken kyckling.
    Lycka till!
    /Marie

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.