Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vad ska jag bjuda på?

  • 123Linnea 28 oktober 2010

    Vi träffas med våra tonårsdöttrar och tillverkar julkort. När vi är hemma hos de andra har det varit risgrynsgröt och skinksmörgås. Och glögg också.

    Jag vill inte bjuda på samma. Har ni några tips på något bra - kanske lite julinspirerat, kanske inte...
    Eftersom vi sitter och pysslar ska det inte kräva att man går ifrån för mycket!

    Fantasin tryter!

  • Bumbis 29 oktober 2010

    Kanske en varm smörgåstårta. Du gör den färdig innan dom kommer och gratinerar bara strax innan det är dags att äta. Finns en massa goda recept här på MK.

  • 123Linnea 29 oktober 2010

    Ja, det kanske vore något!
    Finns det fler förslag?

  • Cassiopeya 29 oktober 2010

    Detta kanske vore något?

    Saffranspannkaka med körsbär i portvin

    Åt det själv när vårt gamla tonårsgäng träffades hos en kompis för ett par jular sedan. Supergott, lite juligt, lite nytt. Något gott bröd till kanske.

    Piroger funkar ju alltid också, eller crepes :p

    Varma mackor är en storfavorit hemma, går ju att variera efter smak och tycke i det oändliga.

  • Nilssonsandra 29 oktober 2010

    Du skulle kunna gøra julmustkyckling. Finns recept här på matklubben. De är en rolig och annorlunda rätt. Har du provat att gøra cheesecake med pepparkaksbotten? Det är supergott, speciellt om man häller lite passionsfrukt øver. :)

  • MammaModesty 29 oktober 2010

    köttbullsmackor med rödbetssallad
    små snittar med sill och/eller lax på
    eller varför inte helt enkelt göra en jansson..

    åh nu längtar jag efter julmaten... (L)

  • Penne 29 oktober 2010

    kolla i tråden som heter tilltugg till glöggen. Där kanske det finns nåt tips?

  • kekke46 29 oktober 2010

    Jag satt nyss in recept på Pankakrulle med ost och lax går att förbereda kan ätas kall eller varm
    Perfekt festrätt.

  • Lunchdax 29 oktober 2010

    Inlagda päron i julig smak =)
    Tillsammans med en skål med diverse nötter, russin (jag tycker om skållade nötter som till glöggen även om man inte skulle dricka glögg till {curl-lip} ), torkad frukt o fikon kanske, och med några fudge-bitar.
    Eller varma äpplen - det är så mysigt i höst/vinter-mörkret!

  • Mistys 30 oktober 2010

    Jag blir alltid glad när jag blir bortbjuden och en ost och kex buffé har dukats upp. Tycker det är sååååå gott. Så mitt förslag är lite olika ostar, kex, pepparkakor till grönmögelosten, någon god marmelad, frukt ex syltade päron och någon av dessa supergoda recept eller båda;)
    Sen kan ni pyssla på i lugn och ro och alla går och plockar och hämtar som man vill. Var själv på pyssel en gång och man hade dukat upp ost bricka på diskbänken med lite tända ljus och så. Blev så otroligt mysigt, alla kunde hämta och sitta och plocka lite som man ville andra pysslade på osv :)
    Johannas varma Brietårta
    Philadelphiatårta med räkor

  • MosterNettan 30 oktober 2010

    Skrivet av Misty09 den 30 okt 2010

    Jag blir alltid glad när jag blir bortbjuden och en ost och kex buffé har dukats upp. Tycker det är sååååå gott. Så mitt förslag är lite olika ostar, kex, pepparkakor till grönmögelosten, någon god marmelad, frukt ex syltade päron och någon av dessa supergoda recept eller båda;)
    Sen kan ni pyssla på i lugn och ro och alla går och plockar och hämtar som man vill. Var själv på pyssel en gång och man hade dukat upp ost bricka på diskbänken med lite tända ljus och så. Blev så otroligt mysigt, alla kunde hämta och sitta och plocka lite som man ville andra pysslade på osv :)
    Johannas varma Brietårta
    Philadelphiatårta med räkor



    Ojojoj, bjuds det på så mycket godis skulle till och med jag kunna julpyssla!

  • 123Linnea 30 oktober 2010

    Vilka bra förslag! Tack!
    Troligtvis kommer resterande delen av familjerna indånande och vill äta också - så vi äter nog tillsammans (vi får väl ösa bort alla pysselgrejerna från bordet då).

  • Gnurf 30 oktober 2010

    Lasagne såklart...bergis äter de sånt kring Jultid i typ Italien...8-|

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.