Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vad uppskattar dina gäster att du bjuder på?

  • Vetebullen 20 augusti 2011

    Hej alla glada Matklubbare!

    Skulle vara kul att höra vad du alltid får beröm för av dina gäster (Y). Det kan vara allt mellan något riktigt enkelt till också något mer avancerat. :DD. Både matlagning och bakning är intressant.
    Skulle vara kul att få lite dukningstips också. Lite annorlunda roligt kanske?

    (H)

  • Mistys 20 augusti 2011

    Fläskfilèpirog

    Detta är mycket uppskattat. Alla vill ha receptet ( som jag höll hemligt i början) Vid gemensamma middagar/knyt vill alla att jag gör detta.

  • Cassiopeya 20 augusti 2011

    En stående önskan från gäster som varit här är varma mackor med kantarellstuvning. Brukar smula ner lite torkade trattkantareller i stuvningen för att den ska bli extra smarrig :D

    En rulltårta är snabb och lätt att slänga ihop när man får oväntat besök. Ibland gör jag bakelser av den också. Bara skiva, släng på en klick vispad grädde, några hallon och lite strössel.

    Denna "glasstårta" har varit mycket uppskattad och efterfrågas med jämna mellanrum av släkt och vänner. Lätt att göra och smidig att ha i frysen tills gästerna kommer. Jag brukar göra en hemgjord kolasås och ha i tårtan också.

    Iskall dumlemarängtårta

  • Vetebullen 20 augusti 2011

    Tack för fina recept (Y) Verkar vara riktigt smarriga saker ni bjuder på!
    Ska själv göra denna just nu till kvällen.
    Alltid uppskattad med god sallad och gott vin till.
    Det behöver inte vara vildsvinskött som i receptet.
    Man tar det man känner för, för tillfället (Y)
    Skicka gärna mera tips!

    Smarrig Vildsvinspaj

  • The_mama97mia 20 augusti 2011

    Jag som skryter så mkt om min Weber brukar få bjuda på grillat, det mesta brukar uppskattas, har inget särskilt sånt favvorecept.

  • Vetebullen 20 augusti 2011

    Har sett att du är duktig på att grilla. Har du någon bra egen grillolja?? (A)

  • blekegreven 20 augusti 2011

    Har som en grej att det alltid ska gå att få nybakade scones här. Varje gång jag bjuder på fika är detta en självklarhet.
    Det är verkligen grymmt upskattat , sprider en ljuv doft i köket och ändå så otroligt snabbt och enkelt. 5 min för smeten (medans thé-vattnet kokar) och 10 i ugnen (medans jag plockar fram pålägg).
    Sen står där ångande färska scones på bordet.

  • Vetebullen 21 augusti 2011

    Hej!
    Har du scones receptet här på Matklubben?
    {laugh}

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.