Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vegetariskt förslag till en buffé?

  • bullerberga 9 juni 2011

    Hej!

    Någon som har något vegetariskt förslag till en buffé?

    MVH Peter

  • Amika 9 juni 2011

    Pajer? Broccoli och ädelostpaj t.ex. Det finns massor här på matklubben. Och alla recept där du har kyckling, för kyckling går utmärkt att byta ut mot quornbitar eller quornfilé. Samma sak med köttfärspaj eller tacopaj. Det är bara att byta ut köttfärsen mot quornfärs.
    Men sen beror det ju på om det är en vegan eller lakto- ovo vegeterian? Dvs om personen äter mjölk och ägg produkter eller inte?
    Mvh
    Jonna

  • pihal 10 juni 2011

    Det beror på vad du vill ha. Jag gör en röra på potatis, spenat och getost som är väldigt god men den är ju mer som ett tillbehör. Kika under mina recept på grov potatisröra med spenat och getost om du är intresserad.

    Mvh pia

  • The_mama97mia 10 juni 2011

    Italiensk potatissallad med citron, olivolja och basilika
    jättegod potatissallad som passar till det mesta på en buffé

    Kikärts- och bönsallad
    Minimala smördegspajer med olika fyllningar
    Ostfylld filodegspaj - börek
    Ostfyllda små "snacks" paprika

    Dessa förslag är väl mer av tillbehörskaraktär, men ett tips annars är också att tänk små förrätter med löjrom/liknande - ersätt med tångcaviar och det ser genast festligt o lyxigt ut samt är vegetariskt.

    Sedan mer matiga grejer - en purjolökslåda eller blomkålsgratäng är säkert uppskattat även av icke-vegetarianer.

  • bullerberga 11 juni 2011

    Tackar för alla svar.
    Blir nog små portions pajer med broccoli mm.
    Sedan får vi se om jag orkar med nått mer också.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.