Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vildsvins recept?

  • 28 december 2004

    Hej jag hade tänkt att göra vildsvins rygg på nyår men vet ej hur jag ska göra! jag behöver recept tips, tillagningstips och vad ska man äta till? Mvh [email protected]

  • JE 25 december 2007

    Glöm inte att marinera köttet, gärna med lite viltkryddor. Jag vill föreslå fritt. eller ugnstekt klyft potatis och sen med en underbar sås: Viltsås med purjo & morötter

    Finstrimla (tändsticks format) Purjolök & Morötter fräs dom i smör, Häll över grädd/mjölk 50/50, häll i köttsaften som blev över, låt detta små puttra (minst1 tim) för att gotta till sig riktigt
    Häll i en skvätt viltfond, salt peppar, red av.

    Hur mycket, ta ett liter mått fyll på med 3/4 str. morötter och 1/4 purjo det räcker till 5-6 port. Det ska bli en ganska stabbig sås. En mycket uppskattad sås till vilt, speciellt till vildsvin & kjölknöl.

  • anluk 26 december 2007

    Jag har marinad till vildsvinskött på min sida(Y)

  • evaldo 26 december 2007

    Det låter gott med viltsvin. Det måste jag prova, jag ska kolla på City Gros om de har viltsvin, de brukar ha lite av varje när det gäller vilt.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.