Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Sött vitt till kräftor?

  • BadlyDrawnGirl 24 augusti 2009

    Jag är barnsligt förtjust i sötare vita viner men inte särskilt insatt i olika sorter och vad man kan kombinera med vad.
    Nu ska vi ha kräftskiva och jag undrar helt enkelt om ni kan rekomendera något sötare vin som kan passa till detta eller är jag helt ute och cyklar? =/
    Främst är det havskräftor vi kommer äta... Prisklassen spelar inte så stor roll, det är viktigare att det är gott :)

  • Vinexperten 27 augusti 2009

    Hej,

    Jag gissar att det du gillar är halvtorrt vitt vin. Det kan man mycket väl ha till kräftor.
    En tysk riesling är riktigt gott till. Det finns många bra att välja på Systembolaget. Mitt förslag är
    Dr Loosen Bernkasteler Kurfürstlay Riesling Spätlese 2008, pris 109 kronor, artnr 7203.

    Det är en jättegod halvtorr riesling från Mosel i Tyskland, inslag av massor av frukt, som citrus och persika.

    Med vänlig hälsning
    Vinexperten

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.