Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Tips & hjälp??? ( 60 års Buffé)

  • laplaca 15 april 2013

    Min mamma fyller 60 år och jag ska hjälpa henne med att fixa maten. Hur sätter jag bäst ihop en buffé?

  • DiLuca 16 april 2013

    Vad kul med födelsedagskalas. När man planerar ett buffébord är det bra att tänka lite som när man planerar en måltid. Börja med att välja en eller två rätter som är lite mer ”mättande”. Det kan t.ex. vara pastasallad eller potatissallad. Bröd är också trevligt att servera som tilltugg. En sallad ger färg på buffébordet och tillsammans med några röror eller såser. Kallskuret, kött, kyckling eller lax behövs också, gärna två-tre olika rätter. Paj eller pizza är enkelt att förbereda och barnen älskar det!
    En ostbricka avrundar buffen och sedan en mandelskorpa eller t.ex. tiramisu till kaffet.
    Läs gärna mer om hur du planerar din buffé på www.zeta.nu/buffé där finns också förslag på färdiga bufféer.
    /Anna

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.