Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

2 i ett hushåll

  • Cajsoli 21 november 2013

    Hej alla!
    E ganska ny här och de verkar va ett trevligt ställe! Hos oss är vi 2 unga vuxna som båda behöver god, enkel, snabblagad mat som ger bra näring, eftersom vi båda är personer som kan äta vad som helst utan att de påverkar formen vill vi prova på nya smaker med intressanta twister! {cute}
    Hoppas att hitta trevliga människor att dela vardagens mat med å även helgmat som i övrigt ofta delas med familj och vänner!
    Ha en toppen dag allesammans!

  • husmusen88 24 november 2013

    Välkommen! :)

    Finns en hel del bra recept här, själva receptsöken kan dock vara under all kritik ibland {mad-tongue}

    Vad gillar ni för mat? Intressant twist låter ju skoj :D

  • Cajsoli 25 november 2013

    Tack! Va trevligt med svar! :) Å ja ser att vi e i samma ålder, va kul! :)
    Hos oss äter vi ganska mångsidig mat. Varje vecka sätter jag upp en matlista för en vecka fram över och så handlar jag allt som behövs 1 gg/vecka! :)
    Den intressanta twisten kan vara att blanda lite olika smaker, vi gillar t.ex. grekisk mat väldigt mycket med deras friska smaker men även från det asiatiska köket. Så ibland blir det en blandning av dessa smaker i en helt vanlig nordisk husmanskost rätt! :)

    Vad gillar ni för mat hos er?

  • familjenlundin 25 november 2013

    Hoppas att något av dessa kanske faller er i smaken, och välkommen till Matklubben {lashes}
    Chilikassler med ananas
    Japansk lökbiff
    Räksoppa á la Lundin

  • Silversurfaren1 25 november 2013

    Finns 95 200 recept på denna sidan, tror inte ni kommer ha några större problem med att hitta vad ni letar efter :)

    //kjell

  • husmusen88 27 november 2013

    Maten här är mycket husmanskost, men kryddigare varianter och blandningar från lite överallt. Grekiskt mat, thailändsk, turkisk, italiensk mm
    Mycket grönsaker och vitlök, ibland en touch av sambal och chutney! Handlar varannan/var tredje vecka ungefär, så har ingen matlista men vet på ett ungefär vad jag har lust att äta :)

  • boz1965 28 november 2013

    Välkommen! Du har absolut hamnat på rätt ställe. :)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.