Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

3 Rätters

  • macaronen 20 september 2011

    Hejsan!
    Vi är tre par som träffas ibland och äter trerätters, dom som vi är hos lagar huvudrätt inklusive dryck och de andra tar med för och efterrätt med dryck, vi får inga ledtrådar innan. Nu är det vår tur att stå för huvudrätten och vill gärna ha lite bra tips!!
    Ett krux är att en av gästerna inte äter något från havet{starving} Tack på förhand! Åsa

  • amoz 20 september 2011

    En både god och lättgjord rätt är denna och dessutom kan du göra den långt före och sedan värma på den. Receptet går utmärkt att dubbla som man vill.

    Amoz portergryta.

  • mistralwind 21 september 2011

    Eftersom ni äter 3- rätters gissar jag att det inte behöver vara någon tung maträtt som huvudrätt så ni orkar resten. Lurigt att inte veta nåt om vad de andra tar med sig..

    Kall, skuren marinerad fläsk/kycklingfilet med sallad exempelvis. Då behöver man inte stå och laga mat när gästerna väl kommit, roligare att spendera tiden med dem =)

  • Disen 21 september 2011

    Het texasgryta

    Detta går oxå utmärkt att öka på i mängd.
    Gott med en go kall öl till och varför inte varsin tequila. {party}

  • Erajscha 21 september 2011

    Tjälknul och rotfruktsgratäng är mitt tips, det gör ni också klart i förväg så att ni kan ge plats i köket åt era gäster när de kommer och vill lägga sista handen vid sina rätter.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.