Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

30-års kalas!!!

  • tigerlilly27 26 juli 2010

    Jag ska överraska min sambo med 30-års kalas nu på fredag! jag har tänkt ha buffé med bla annat rökt lax. Vill gärna ha fler tips på vad jag ska ha till det ( vi blir ca 20-25 pers). En annan sak är att det verkar bli dåligt väder så vi kanske måste vara inomhus....vill gärna ha tips på lekar och annat skoj man kan göra i så fall?

  • elleave 26 juli 2010

    Är det kallrökt eller varmrökt lax? "Pricksås" dvs kall sås med stenbitsrom i är ett måste tycker jag. Och färskpotatis, eller så gör du en potatissallad med rom i, kan bli läckert.

    Andra bra bufférätter är pastasallad, grekisk sallad, kycklingspett, kallskuret kött, olika såser, bröd, ost och kex, frukt mm

  • tigerlilly27 26 juli 2010

    Det är kallrökt lax! Tänkte även göra en bulgursallad och sen nåt kallskuret ev rostbiff. Ska definitivt kolla upp pricksåsen. (Y)

  • elleave 26 juli 2010

    Pricksås är bara "kladd" (typ gräddfil), gärna lite (citron)majonäs, stenbitsrom eller annan rom och salt och peppar, man kan ha i lite dill och/eller skaldjur i oxå om man vill :)

  • MatAnders 26 juli 2010

    Man kan göra en riktigt god pastasås på kallrökt lax om ni vill ha något varmt på bordet.

  • The_mama97mia 26 juli 2010

    Om du ska ha både lax och rostbiff är det gott med en pepparrotssås, blanda gräddfil/cr fr med pepparrot och smaka av med salt o peppar.

    Minimala smördegspajer med olika fyllningar
    De här små pajerna är toppen på buffén.

  • Mellanbellan 26 juli 2010

    Här kommer förslag på andra smårätter/dekoration till en buffé. Ha så kul på festen och det blir säkert fint väder. Inget regn i a f enligt yr.no
    Mellans kalla buffé

  • The_mama97mia 26 juli 2010

    http://www.matklubben.se/matprat/fest_och_broellop_12/sommarfest_4406.html

    Kolla i denna tråd, kanske du kan hitta lite tips på lekar både ute och inne.

  • tigerlilly27 27 juli 2010

    Tack så mycket för tipsen! Puffar för ännu fler också(Y)
    Gillar att duka snyggt också och det där med att lägga speglar på buffébordet tänkte jag göra. Gärna fler dukningstips!!!:)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.