Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Äckligaste du vet?

  • optessan 31 januari 2012

    All mögelost! Fårost , ruccola och surströmming får jag inte heller i mig... {sick}

  • Liliandra 31 januari 2012

    färska musslor och bläckfisk

  • MatAnders 31 januari 2012

    Färsk koriander e vad jag kommer på just nu annars glider nog det mesta förutom gröt ner.

  • jojjeahl 31 januari 2012

    Njurpaj! pvi

  • Vetebullen 31 januari 2012

    Surströmmimg är nog det enda som fått det att vändas i munnen på mig. (N) men jag svalde och drack öl på, av artighetsskäl (H)

  • boz1965 31 januari 2012

    Skrivet av Teckensprak den 31 jan 2012

    De rätter jag räknade upp är dessvärre beviset på att "tillagad" och "rå" inte behöver vara motsatser...


    Äh? Jo!

  • Amika 31 januari 2012

    Jag klarar inte av blodmat eller inälvsmat.
    Inte heller curry i allt för stora mängder.
    Sill, isterband och fläskkött är sånt jag äter om jag måste, men aldrig skulle tillaga själv och äta.

  • jenniebl 31 januari 2012

    Lever, Surströmming och koriander.

  • Tussilago_Flikkan 31 januari 2012

    rödspätta och många andra plattfiskar.. smakar dynga :P och av principskäl äter jag inte Doles bananer eller andra produkter från Dole efter att jag sett "Bananas" filmen.
    Annars smakar jag väldigt mycket och äter i princip allt.

  • Amika 31 januari 2012

    Limeblad också... De smakar tvål tycker jag.

  • boz1965 31 januari 2012

    Skrivet av Amika den 31 jan 2012

    Limeblad också... De smakar tvål tycker jag.


    TACK! Då var jag inte ensam om att tycka det. =)

  • DoctorWho 31 januari 2012

    Skrivet av Amika den 31 jan 2012

    Limeblad också... De smakar tvål tycker jag.


    Jag instämmer. Färsk koriander och avokado smakar också tvål.

  • kajsablomberg 1 februari 2012

    Gudars...jag är kanske petig men precis som för många andra är det konsistensen som är boven...

    Jag får inte ner surströmming, inlagd sill, ostron, färska tomater, tunga.

    Har även svårt för inälvsmat (gillar dock kycklinglever!) och koriander.

    Och blodpudding och ärtsoppa är no no efter trauman i skolmatsalen! Inkluderar även en så kallad korvsallad som serverades i skolan, som lyckades få mig att spy bara av lukten redan då...{sick}

  • Lillprinbus 1 februari 2012

    Ärtsoppa är vedervärdigt. Klarar inte ens av lukten. När vi fick ärtsoppa i skolan försökte de få mig att följa med till matsalen och äta en macka åtminstone, men jag får inte ner nånting i den där lukten. Som tur var visste man ju alltid om i förväg när det skulle bli ärtsoppa så man kunde ta med egna mackor och äta utanför...

  • idoda84 1 februari 2012

    Korvstroganoff (halvfabrikat, man tillsätter vatten och korv) smakar och luktar verkligen INTE gott. Sura uppstötningar och kräks helt enkelt.

    Och gurkmeja (i förebyggande syfte mot enklare sjukdomar) tar jag aldrig igen :(

  • cupcakegirl92 1 februari 2012

    Flygande jakob fick jag smaka för något år sedan, hade inte hört talas om något liknande tidigare och det var nog en av de konstigaste smakblandningar jag varit med om. Vet inte om jag skall tycka det är gott eller det äckligaste jag någonsin ätit. {dont-know}

  • cupcakegirl92 1 februari 2012

    Mina smaklökar blev nog smått förvirrade av det

  • BrundLi 1 februari 2012

    När jag bodde i England så provade jag färdiglagad Mac & Cheese (typ makaronilåda) på burk, inget att rekommendera

  • Annras 1 februari 2012

    Surströmming, tunga, inälvor utom lever, som jag äter, rökt korv, risgrynsgröt, mannagrynsgröt är vad jag kan komma på ...... :<

  • iidaOlofsson 1 februari 2012

    något som jag har otroligt svårt för där både smaken och lukten får mig att må illa är oliver och senap.
    Även lukten av ädelost gör mig illamående så det har jag inte vågat smaka

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.