Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Ägg

  • Hjotrongull 24 februari 2008

    Snart är det påsk och dax att äta mängder av ägg....
    Äter ni mer ägg vid påsk eller hur är det? Tips på bra äggrätter vid påsk vore kul!!!:):D

  • anluk 24 februari 2008

    Jo, jag tror nog att vi äter mer vanliga kokta ägg just till påsk. Har inga särskilda äggrätter till påsk, men skulle vara kul om någon annan i klubben har(Y)

  • 24 februari 2008

    äter inga alls, vet inte varför

  • farmoringer 24 februari 2008

    Äter alltid ägg till frukost när jag är ledig från jobbet. Så då blir det lika dant till påsk. Enda skillnaden då är att det blir sill till då också..Ägg och sill frukost..Mums..

  • Runan 24 februari 2008

    Vi brukar äta ägg,sill och en Jansson på påskafton. Eventuellt också omelett med en god stuvning.

  • Lange 24 februari 2008

    Äggröra med lite curry tycker jag är gott!
    Använder massor av ägg eftersom jag kan köpa jättefina från min väninna på 77 år men har inga speciella rätter till påsk.

  • imse 24 februari 2008

    Ägg blir det i massor till påsken. Att koka äggen perfekt kan vara svårt, antingen för löst eller hårt.

    http://mimmismat.wordpress.com/2008/01/23/det-perfekta-agget/

  • Ekorrungen 25 februari 2008

    Brukar äta spenatsoppa med korvslantar och ½ ägghalva i, hos mina föräldrar på lunchen, sen brukar vi åkta te moster å morbror på kvällen å äta lite Jansson o dylikt, men vet faktiskt inte hur det blir i år, men ja hoppas:)

  • Heisjo 25 februari 2008

    Ägg är en av få saker jag inte klarar av, tycker helt enkelt det smakar värre än det luktar....(dock lagas det en del äggrätter iaf, resten av familjen tycker det är supergott!!)

  • mistralwind 25 februari 2008

    Mmmmm! Ägg! kan äta hur mycket som helst, tror jag. Men inte hårdkokta. Huvva.
    Hellre mer löskokta isf, men helst mjukkokta, så vitan är fast men lite av gulan fortfarande mjuk och lite rinnig! Mmmmm! aaaggh.. (dregla som Homer Simpson).
    Till påsk har vi alltid ägghalvor med kaviargrädde (precis vad det låter som, vispad grädde smaksatt med kaviar). När mina syskon och jag var små brukade vi också ha ägg som vi fick måla på (Y)

  • evaldo 25 februari 2008

    Vi äter nog inte mer ägg i Påsk än vid andra tillfällen.
    Vid Påsk blir det lite plockmat innehållande bland annat fyllda ägghalvor.
    Ungefär som vid jul.

  • 25 februari 2008

    Min sambo äter inte ägg.. så jag får alla ägghalvor själv!
    :D

  • Fiona 25 februari 2008

    Nej, här blir nog inte mycket mera ägg till påsk än annars... Möjligen att vi kommer äta något mindre smörgåsbord eller så som någon annan nämnde o då har ägghalvor, men det återstår att se!

  • gerlin 24 mars 2009

    Skrivet av Hjotrongull den 24 feb 2008

    Snart är det påsk och dax att äta mängder av ägg....
    Äter ni mer ägg vid påsk eller hur är det? Tips på bra äggrätter vid påsk vore kul!!!:):D

  • gerlin 24 mars 2009

    Jag brukar göra "flugsvampar" till påsk. Jag hackar sallad och lägger ut på ett fat. Koka äggen och skär bort lite av det vita på båda sidorna. Ställ upp äggen. Lägg en tomathalva på varje ägg och det vita som du har skärt bort hackar du smått och strör över tomaterna. Det blir flugsvampar som ser jätteläckert ut på bordet. :D

  • crollan 24 mars 2009

    Jo, vi äter mycket ägg till påsk. Kokta målade ägg. omelett till prinskorven , Drömsill, ägghalvor med räkor, majonnäs och svart löjrom, m m, m m. Har ni provat att fräsa färska champinjoner med vitlök och lagt i omelletten när den börjar stelna ? Det är gott !!

  • Stighastrup 24 mars 2009

    Vi äter alltid ägg eftersom det är så nyttigt och gott isär när man är på LCHF. Till Påsk blir det dekorerade frokostägg och sedan ska vi leta stora pappägg med godis som påskharen har gömd. Gerlins tips om "flugsvamp" låter roligt. Den sparar jag!

  • PinkLadie 31 mars 2009

    Glöm inte denna fantastiska rätt!!! (L)
    Enkel äggröra

  • kassy 31 mars 2009

    Stuvad spenat med ägghalvor och smått hackad röd paprika på, blir inte flugsvamp men vi kallar det ändå för just "Flugsvampar".

  • LaJefa 31 mars 2009

    Varför inte testa ngt annorlunda till påsk??? Ägg med lite sting???
    Heta ägg

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.